۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
 تأمین آب پایدار مطالبه اصلی مردم طارم است
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

تأمین آب پایدار مطالبه اصلی مردم طارم است

زنجان- باقری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس،گفت: مطالبه اصلی مردم طارم، تأمین آب پایدار  است و اگر مسئولان دولتی با احداث سد موافق نیستند، ضروری است از روش‌های دیگری به فکر تأمین آب پایدار باشند.

حجت الاسلام مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یکی از مطالبات اصلی مردم استان به ویژه مردم شهرستان طارم و بخش قره‌پشتلو احداث سد است، گفت: بعضی از این سدها طرح‌های مطالعاتی آن از قبل انجام شده است.

وی اظهار کرد: برخی دیگر از این سدها در مرحله طرح مطالعاتی قرار دارد که خواسته ما از سوی مردم از مسئولان دولتی توجه به مطالبات مردم است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: بالا بردن بهره‌وری در کشاورزی و صنعت یکی از عوامل مؤثر در مدیریت مصرف آب است.

باقری با اشاره به اینکه اصلاح الگوی مصرف در زمینه آب شرب و نیز صنایع و کشاورزی و نیز اصلاح الگوی کشت در کشاورزی موجب خواهد شد تا مدیریت صحیح مصرف آب محقق شود، ابراز کرد: در سال‌های گذشته تصمیمات درستی گرفته شده و شروع به ساخت سدهایی کرده‌اند که متأسفانه به علت کمبود اعتبارات و منابع مالی در کشور، پروژه اجرایی این سدها به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.

وی افزود: مطالبه اصلی مردم طارم در حوزه آب تأمین آب پایدار است و اگر مسئولان دولتی با احداث سد موافق نیستند، ضروری است از روش‌های دیگری به فکر تأمین آب پایدار برای شهرستان باشند و به رهاسازی آب از سد آیدو غموش اکتفا نکنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: موضوع حق‌آبه و یا احداث سد یک موضوع زمان‌بر است و کار یک یا دو سال نیست.

باقری گفت: خوشبختانه امروز آب تا نزدیکی مرکز طارم رسیده و امیدواریم با حضور میدانی دستگاه‌های متولی، این آب هر چه زودتر به نقاط پایین‌دست در بخش گیلوان نیز برسد.

کد خبر: ۱۶۳٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha