۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
تولیدکنندگان قیمت لوازم خانگی را ۲ تا ۳ برابر افزایش دادند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تولیدکنندگان قیمت لوازم خانگی را ۲ تا ۳ برابر افزایش دادند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با وجود اینکه به تولیدکنندگان لوازم خانگی اعتماد شد اما بخش قابل توجهی از این تولیدکنندگان از این آزمون سربلند بیرون نیامدند و از این اعتماد سوءاستفاده کردند.

به گزراش بازار به نقل از خانه ملت، سیداحمد رسولی نژاد درباره وضعیت بازار لوازم خانگی، گفت: با وجود اینکه به تولیدکنندگان لوازم خانگی اعتماد شد اما بخش قابل توجهی از این تولیدکنندگان از این آزمون سربلند بیرون نیامدند و از این اعتماد سوءاستفاده کرده و قیمت محصولات خود را از همان ابتدا حدود ۲ تا ۳ برابر افزایش و کیفیت را کاهش دادند چراکه میدان را از رقیب خالی دیدند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بنا بود که واردات لوازم خانگی متوقف شود، دولت باید این اقدام را به صورت هدفمند و تدریجی و در چند مرحله انجام می‌داد به این معنا که متناسب با قیمت و کیفیت محصولات تولید داخل واردات ممنوع شود.

وی با بیان اینکه با وجود تذکرات، در این حوزه بخش قابل توجهی از تولیدکنندگان به این تذکرات توجه نکردند، ادامه داد: هرچند برخی از آن‌ها به صورت نمایشی، اقداماتی انجام دادند اما در ادامه شاهد افزایش قیمت و کاهش کیفیت بودیم.

وی با بیان اینکه دولت باید شرایط را برای مردم به گونه‌ای تنظیم کند که فشار اقتصادی تحمیل شده به مردم کاهش یابد، اضافه کرد: در حال حاضر خانواده‌هایی که به دنبال تهیه جهیزیه برای عروس خود هستند، تحت فشار هستند و ناچارند مبالغ زیادی را برای خرید لوازم خانگی داخلی پرداخت کنند؛ دولت باید برای ساماندهی بازار و صنعت لوازم خانگی اقدام موثر انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مقرر بود گرانی‌ها منحصر به چند قلم کالای محدود باشد اما اکنون افزایش قیمت‌ها شامل ده‌ها قلم کالا شده است؛ هرچند ممکن است زمانیکه برخی تولیدکنندگان قیمت لبنیات، شوینده‌ها یا کالاهایی مانند رب را یکباره و بدون مجوز افزایش می‌دهند، با آن‌ها برخورد و قیمت‌ها کاهشی شود اما باید به این نکته توجه کرد که در وهله نخست بهای کالاها به ارزش ابتدایی خود باز نمی‌گردد و در مرحله بعدی با وجود اینکه گرانفروشان جریمه می‌شوند اما زیان مردم بابت افزایش غیرقانونی قیمت کالاهای جبران نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت به اندازه کافی فرصت داشته و زمان ترمیم کابینه فرارسیده است، تصریح کرد: من جزو نمایندگانی بودم که با استیضاح در ماه‌های پیش مخالف بودم اما اکنون معتقدم اگر رئیس جمهور به فکر ترمیم کابینه نباشد مجلس باید به وظیفه قانونی خود عمل کند. فرصت کافی به برخی وزرا از جمله وزیر صمت داده شده و اینکه گفته می‌شود قرار است دو وزارت صنعت و معدن و بازرگانی تفکیک شود، ممکن است زمانبر باشد از سوی دیگر این موضوع موافقانی و مخالفانی در دارد.

کد خبر: ۱۶۳٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha