۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
صرفه جویی یک درصدی در مصرف برق با خاموش کردن ۲ لامپ ۱۰ وات
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اعلام کرد

صرفه جویی یک درصدی در مصرف برق با خاموش کردن ۲ لامپ ۱۰ وات

پیرپیران، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: با صرفه جویی ۲ لامپ ۱۰ وات، یک درصد صرفه جویی در مصرف اوج بار کشور خواهیم داشت.

به گزارش بازار، حمیدرضا پیرپیران در بخش خبر ۱۶ شبکه خبر افزود: ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک داریم اگر هر کدام از مشترکین فقط ۲ لامپ ۱۰ وات کمتر مصرف کنند یک درصد در مصرف اوج بار کشور صرفه جویی خواهد شد.

وی گفت: خیلی از شهرهای کشور ما مانند خیلی از شهرهای کشورهای دنیا این روزها گرمای بی سابقه‌ای را تجربه کردند. طبیعتا پیک شبکه کشور هم از نظر انرژی برق شرایط خیلی سختی را داشت ما پیک و اوج بار ۶۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات را طی کردیم که نسبت به روزهای گذشته، درصدی افزایشی را شاهد بودیم.
آقای پیرپیران ادامه داد: از مردم کشور خواهش می‌کنم همانطور که تاکنون در ابعاد مختلف همراه ما بودند باز هم در بخش‌های مختلف این همراهی و همکاری را داشته باشند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر افزود: امسال نگاه وزارت نیرو بر طرح‌ها مشارکت محور بود تا مردم همیاری کنند و از پاداش صرفه جویی استفاده کنند.

وی گفت: در این زمینه آخرین آمار ما نشان میدهدکه از ۲۸۵۰۰ قبض صادره، ۱۱۵۰۰ قبض پاداش صرفه جویی را دریافت کردند و عملا ۴۰ درصد از مشترکین برق از این پاداش بهره‌مند شدند لذا از مردم عزیز خواهشمندیم همچنان این همیاری و همدلی را با خادمان خود در صنعت برق کشور حفظ کنند حتی با خاموش کردن یک لامپ ۱۰ وات کم مصرف ال‌ای دی تاثیر بسزایی در مدیریت مصرف و کنترل پیک بار شبکه کشور داشته باشند.

کد خبر: ۱۶۳٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha