۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
صرفه‌جویی ۷۰۰ هزار دلاری در راه‌اندازی آب شیرین‌کن قشم
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد؛

صرفه‌جویی ۷۰۰ هزار دلاری در راه‌اندازی آب شیرین‌کن قشم

قشم- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: یک دستگاه آب شیرین‌کن جدید به ظرفیت ۱۵۰۰ مترمکعب در قشم با تکیه بر توان متخصصان داخلی راه‌اندازی و ۷۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، افشار فتح‌الهی در آیین بهره‌برداری از یک دستگاه آب شیرین‌کن در شهر قشم بیان کرد: پیش از این آب مسکن مهر قشم و شهرک امام حسن (ع) از آب شیرین‌کن درگهان تامین می‌شد و با راه‌اندازی این آب شیرین‌کن و بروزرسانی آب شیرین‌کن درگهان، قطعی آب در این شهر کمتر می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: این آب شیرین‌کن در ۶۰ روز با یک سوم هزینه‌های عادی و با تکیه بر توان متخصصین و جوانان ایرانی راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: هم اکنون در شهر قشم مشکل تولید آب وجود ندارد و قطعی آب نداریم به جز محلات قدیم که به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی می‌باشد و به روزرسانی و مرمت شبکه آبرسانی و فاضلاب محلات قدیم نیز در حال انجام است.

فتح‌الهی تصریح کرد: برای حل کامل مشکل آب درگهان، قرارداد خرید تضمینی آب از نیروگاه قشم مولد با دستور وزیر نیرو در حال انعقاد است و خط لوله انتقال آب از نیروگاه تا درگهان نیز در عرض یک ماه احداث خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: با این پروژه پنج هزار مترمکعب دیگر به ظرفیت آب درگهان اضافه خواهد شد و ظرفیت آب این شهر به دو برابر وضعیت موجود می‌رسد.

وی ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی آب شیرین‌کن چهار هزار مترمکعبی باسعیدو تا پایان امسال مشکل آب غرب جزیره نیز تا حدودی برطرف شود.

فتح‌الهی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن دغدغه اصلی مردم در حوزه آب را برطرف کنیم چرا که آب یکی از بدیهی‌ترین نیازهای بشر است.

وی ادامه داد: اگر هر سال یکی از مشکلات جزیره رفع شده بود هم اکنون مطالبات انباشته در جزیره وجود نداشت و امیدواریم با سرانجام رسیدن پروژه‌هایی که در ماه‌های اخیر کلنگ‌زنی شده این مشکلات برطرف شود.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم اکنون نیاز داریم کارجهادی انجام دهیم تا عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته در جزیره جبران شود.

فتح‌الهی یادآور شد: در سالی که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری سال حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نامگذاری شده است، متخصصین این شرکت راه‌اندازی یک آب شیرین کن با استفاده از توان بومی را به سرانجام رسانده‌اند، که این موضوع ارزش کار را دو چندان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هرجایی که در کشور به نیروهای متخصص و جوان اعتماد کردیم به لطف خدا نتایجی گرفتیم که موجب شگفتی همگان شد و متخصصین فنی که این حوزه را می‌شناسند می‌دانند که این کار چقدر بزرگ است که ظرف ۶۰ روز هزار و ۵۰۰ مترمکعب با کمتر از یک سوم هزینه‌های عادی به ظرفیت اضافه شود.

کد خبر: ۱۶۲٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      استخدام به شرط سرمایه گذاری در ساخت شرکتهای تولیدی طرحی انقلابی در از بین بردن بیکاری خواهد بود