۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
پوتین لغو محدودیت‌ها بر صادرات غلات روسیه را خواستار شد

پوتین لغو محدودیت‌ها بر صادرات غلات روسیه را خواستار شد

رئیس جمهور روسیه گفت: ما صادرات غلات اوکراینی را تسهیل خواهیم کرد، اما بر این اساس که همه محدودیت‌های مرتبط با ارسال هوایی صادرات غلات روسیه برداشته شوند.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه برداشتن محدودیت‌های غربی‌ها را بر غلات روسیه به منظور دستیابی به پیشرفت در صادرات محصولات کشاورزی اوکراین که هم اینک به علت حمله روسیه در کشور مسدود شده است، خواستار شد.

رئیس جمهور روسیه پس از مذاکرات در تهران اعلام کرد: «ما صادرات غلات اوکراینی را تسهیل خواهیم کرد، اما بر این اساس که همه محدودیت‌های مرتبط با ارسال هوایی صادرات غلات روسیه برداشته شوند.»

وی افزود: «ما از ابتدا در این مورد با سازمان‌های بین المللی به توافق رسیده بودیم. اما هیچ کس مسئولیت نهایی کردن همه این‌ها را نپذیرفت، از جمله شرکای آمریکایی ما.»

پوتین گفت: «محدودیت‌ها بر تحویل کودهای روسیه به بازار جهانی توسط آمریکایی‌ها در عمل برداشته شده است. اگر آن‌ها بخواهند صادقانه وضعیت بازارهای جهانی مواد غذایی را بهبود بخشند، امیدوارم همین اتفاق در مورد صادرات غلات روسیه نیز بیفتد.»

پیش تر، ولادیمیر پوتین به پیشرفت‌ها در مذاکرات در مورد صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه خبر داده و از رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود بابت میانجی گری اش در این پرونده تشکر کرده بود.

وزارت دفاع روسیه نیز روز جمعه اعلام کرده بود، «سند نهایی» به منظور فراهم آمدن زمینه صادرات غلات اوکراین به زودی آماده خواهد شد.

پوتین اطمینان داد گازپروم به تعهداتش به طور کامل عمل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که در بحبوحه جنگ اوکراین، تحویل گاز به اروپا کاهش یافته است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اطمینان داد که غول گازی روسیه، گازپروم، به طور کامل به تعهدات خود در قبال تأمین کنندگانش عمل خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی که پس از مذاکرات در تهران برگزار شد، گفت: «گازپروم به طور کامل به تعهدات خود عمل کرده، می‌کند و خواهد کرد، اگر کسی به آن نیاز داشته باشد.»

وی افزود: «هیچ تردیدی وجود ندارد که شرکای ما همه اشتباهات خودشان را بر گردن گازپروم و روسیه می‌اندازند یا تلاش می‌کنند بیندازند. اروپایی‌ها روی منابع انرژی غیرسنتی شرط بندی کرده اند.»

پوتین گفت: «گازپروم آماده است هر چقدر که لازم باشد پمپاژ کند. غربی‌ها به مشکل برخوردند، زیرا تحریم‌هایی علیه مسکو وضع کردند و راه‌های تحویل سوخت را بستند.»

گازپروم در هفته‌های اخیر ۶۰ درصد تحویل گاز را از طریق خط لوله نورداستریم کاهش داد و نبود یک توربین زیمنس را که در کانادا در دست تعمیر و نگهداری است، علت آن عنوان کرد.

کد خبر: ۱۶۲٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha