۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
تاسیس شرکت مس آذربایجان به‌زودی نهایی می‌شود| انتقال مالیات و ۲۰درصد سود مس سونگون به آذربایجان شرقی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تاسیس شرکت مس آذربایجان به‌زودی نهایی می‌شود| انتقال مالیات و ۲۰درصد سود مس سونگون به آذربایجان شرقی

تبریز- پرنیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: شرکت مس آذربایجان به‌زودی نهایی و ثبت می‌شود و قرار است مالیات و ۲۰ درصد سود مس سونگون به استان منتقل شود.

صابر پرنیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در تشریح آخرین اقدامات برای تشکیل شرکت مس آذربایجان افزود: اساس‌نامه شرکت مس آذربایجان تنظیم شده و به لحاظ پیگیری‌های انجام شده، تشکیل شرکت مس آذربایجان به‌زودی نهایی و ثبت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که ارزش‌افزوده و سود مالیاتی مس سونگون به حساب آذربایجان‌شرقی منتقل می‌شود، گفت: پس از ۱۵ سال؛ مالیات مس سونگون در آذربایجان‌شرقی پرداخت شد و با پرداخت سهم مالیاتی سونگون، بر ثروت استان افزوده و تأثیرات مثبتی را در اقتصاد آذربایجان‌شرقی شاهد خواهیم بود.

وی از برنامه‌ریزی برای افزایش تولید کنسانتره مس و کاتد مس در آذربایجان‌شرقی هم‌زمان با ثبت شرکت مس آذربایجان خبر داد و یادآور شد: شهرک مس در ورزقان و فعال‌سازی معادن اهر در راستای افزایش تولید کنسانتره مس در دستور کار است. اقدامات استقلال مس آذربایجان متوقف نشده؛ بلکه تمامی عوالم پای‌کار هستند تا ثروت حاصل از نعمات خدادادی شامل حال مردم استان شود.

پرنیان در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر این‌که با پرداخت مالیات مس سونگون در استان، چه میزان ثروت به اقتصاد آذربایجان‌شرقی تزریق می‌شود؟ خاطرنشان کرد: سهم ۹ درصدی مالیات و ۲۰ درصد سود مس سونگون به اقتصاد آذربایجان‌شرقی تزریق می‌شود، یعنی اگر امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان کنسانتره مس بفروشیم؛ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در قالب مالیات و سود مس سونگون به بانک‌های آذربایجان‌شرقی منتقل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: البته آذربایجان‌شرقی با تشکیل شرکت مس آذربایجان، قصد فروش کنسانتره مس را ندارد بلکه تصمیم داریم تا کنسانتره مس را به کاتد و کاتد را به فلز مس تبدیل کنیم، چراکه تبدیل کنسانتره مس به فلز؛ ارزش‌افزوده ده‌ها برابری خواهد داشت.

کد خبر: ۱۶۲٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha