۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
افزایش نرخ یورو/دلار آمریکا با تشدید افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش نرخ یورو/دلار آمریکا با تشدید افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا

نرخ جفت ارز مهم یورو/دلار آمریکا در روز سه‌شنبه به دور شدن از برابری ۱: ۱ ادامه داده و ۱.۰۴% افزایش یافت.

به گزارش بازار، نرخ جفت ارز مهم یورو/دلار آمریکا در روز سه‌شنبه به دور شدن از برابری ۱:۱ ادامه داده و ۱.۰۴% افزایش یافت. گفته می شود افزایش اندک قیمت یورو در برابر دلار ناشی از انتشار شایعاتی مبنی بر این است که که فشارها بر بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ بهره بانکی افزایش یافته است.

بانک مرکزی اروپا قرار است تصمیم خود را در مورد نرخ بهره در این پنجشنبه اتخاذ و منتشر نماید که انتظار می رود نخستین افزایش نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی اروپا پس از چهار دهه، به زودی رقم بخورد.

در حالیکه تاکنون، تمامی صحبت ها حول محور افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره بهره بانکی توسط بانک مرکزی اروپا بوده، اکنون ادامه فشار تورم منجر به گمانه زنی های جدید در خصوص احتمال افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره بانکی شده است.

پیش بینی نرخ EUR/USD

افزایش نرخ یورو/دلار آمریکا با تشدید افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا

به نظر می رسد رالی اصلاحی برای هدف قرار دادن بالاترین سطح ۶ جولای در ۱.۰۲۷۹۱ (۶۱.۸% اصلاحی فیبوناچی) آماده است. بالاتر از این، سطح اصلاح فیبوناچی ۷۸.۶% در ۱.۰۳۵۳۷ به هدف مقاومت بعدی تبدیل خواهد شد. اگر رالی فعلی بتواند این مقاومت را بشکند، کار گاوها رای هدف قرار دادن ۱.۰۴۹۹۶ بسیار ساده خواهد شد.

در مقابل، کاهش نرخ به زیر علامت قیمت ۱.۰۱۰۴۲ (کمترین نرخ ۵ ژوئیه ۱۹۹۹ و بالاترین نرخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۲) فرصتی را برای خرس‌ها فراهم می‌کند تا نرخ های پایین تر را هدفگذاری کرده و در ابتدا علامت قیمت ۱.۰۰۰۴۸ را هدف قرار دهند (کم‌ترین سطح ۱۲ جولای/۱۵ جولای ۲۰۲۲). اگر گاوها نتوانند از این حمایت دفاع کنند، می‌توانیم شاهد کاهش بیشتری باشیم که در نخستین پله، ۰.۹۸۷۷۴ را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر: ۱۶۲٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha