۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
افزایش صادرات ایران به قطر تا یک‌میلیارد دلار| غرفه بوشهر در قطر راه‌اندازی شد
نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر:

افزایش صادرات ایران به قطر تا یک‌میلیارد دلار| غرفه بوشهر در قطر راه‌اندازی شد

بوشهر- گزدرازی نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر از افزایش صادرات ایران به قطر تا یک میلیارد دلار در دو سال آینده خبر داد و گفت: راه‌اندازی غرفه بوشهر در قطر به افزایش مبادلات تجاری کمک می‌کند.

خورشید گزدرازی در گفت وگو با خبرنگار بازار با اشاره به نزدیک شدن به برگزاری تورنمنت مهم جام جهانی قطر اظهار داشت: جام جهانی فوتبال همواره جذابیت‌های خاص خود را دارد و تماشاگران زیادی از اقصی نقاط جهان برای تماشای این رویداد وارد قطر می‌شوند.

وی افزود: بدون تردید نیاز مصرفی قطر در ایام برگزاری جام جهانی و روزهای قبل از این رویداد بسیار بالاتر از حد طبیعی است و چند برابر مواد غذایی در این ایام مصرف خواهد شد.

رشد ۲۰۰ درصدی صادرات بوشهر به قطر
ر
ئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: رایزنی‌های زیادی با تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی قطر انجام داده‌ایم و با توجه به مذاکرات صورت گرفته، پیش‌بینی می‌کنیم حجم صادرات بوشهر به قطر ۲۰۰ درصد رشد پیدا کند.

گزدرازی تصریح کرد: بندر دیر در استان بوشهر فاصله بسیار نزدیکی با بندر الرویس قطر دارد و بخش زیادی از مبادلات‌تجاری استان بوشهر با قطر از طریق بندر و اسکله دیر انجام می‌شود.

وی یادآور شد: اسکله بندر دیر به دستگاه ایکس‌ری تجهیز شده و بخش زیادی از مشکلات صادرکنندگان و واردکنندگان رفع شده است.

عضو اتاق بازرگانی کشور در ارتباط با کارکرد دستگاه ایکس‌ری ابراز داشت: این دستگاه سبب افزایش ایمنی و بازرسی‌های کانتینرهای خروجی و ورودی می‌شود و سرعت کار را بسیار بالاتر می‌برد و از فاسد شدن کالاهای تاریخ‌دار جلوگیری می‌کند.

میوه و تره‌بار و گوشت و مرغ مهم‌ترین صادرات بوشهر به قطر
وی بیان کرد: میوه و تره‌بار و گوشت و مرغ و کالاهای بهداشتی مهم‌ترین کالاهای صادراتی استان بوشهر به قطر است.

گزدرازی ابراز داشت: حل مشکل سوخت یارانه‌ای کشتی‌های مسافری و تجاری از مطالبات استاندار بوشهر و اتاق بازرگانی استان است که معاون اول رئیس جمهور دستور این کار را صادر کرده و بزودی ابلاغ می‌شود.

وی گفت: این مهم سبب می‌شود که هزینه سفر به قطر ارزان‌تر شود و مسافران از کشورهای اوراسیا از سفر دریایی از استان بوشهر به قطر استقبال می‌کنند.

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر از افزایش صادرات ایران به قطر خبر داد و افرود: اکنون حدود ۱۱۰ میلیون دلار صادرات از استان بوشهر به قطر داریم و پیش‌بینی می‌شود تا جام جهانی به ۲۵۰ میلیون دلار برسد.

گزدرازی تصریح کرد: با مذاکرات صورت گرفته، پیش‌بینی می‌کنیم تا یکسال آینده حجم صادرات از ایران به قطر به ۷۰۰ میلیون دلار و تا دو سال آینده به یک میلیارد دلار افزایش یابد.

تاسیس مرکز بازرگانی ایران در قطر
وی یادآور شد: با تلاش‌های صورت گرفته، رایزن بازرگانی ایران در قطر منصوب شده و مرکز بازرگانی ایران نیز در قطر زیر نظر سازمان توسعه تجارت راه‌اندازی شده است.

عضو اتاق بازرگانی کشور گفت: باید ثبات در روابط تجاری ایران و قطر داشته باشیم و سپس بتوانیم به توسعه تجارت دو کشور کمک کنیم.

گزدرازی بیان داشت: اتاق بازرگانی به عنوان مشاور مدیران دولتی می‌تواند گره‌گشای مشکلات تجار و بازرگانان باشد و امیدوارم در سایه حمایت مسئولان به نتایج لازم برسیم.

وی ابراز داشت: توسعه گردشگری دو کشور ایران و قطر نیز مورد توجه و تاکید است و با توجه به جذابیت‌های گردشگری استان بوشهر برای قطری‌ها، امیدوارم این روند تداوم یابد و شاهد افزایش گردشگران باشیم.

گزدرازی تاکید کرد: ایجاد غرفه استان بوشهر در قطر با همکاری اتاق بازرگانی از اقداماتی است که در ایام جام‌جهانی کمک زیادی به تجار می‌کند و این مهم با همکاری رایزن بازرگانی محقق شده است.

کد خبر: ۱۶۲٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha