۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
حجم بالای صادرات صیفی کشور از البرز| دفاتر بسیج تجار با توجه به ارتباطات حاکمیتی پیگیر مشکلات باشند
رئیس اتاق بازرگانی البرز مطرح کرد:

حجم بالای صادرات صیفی کشور از البرز| دفاتر بسیج تجار با توجه به ارتباطات حاکمیتی پیگیر مشکلات باشند

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: ظرفیت بسیار بالایی در اتاق های بازرگانی با ایجاد دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی ایجاد شده و این دفاتر با توجه به ارتباطات حاکمیتی خود می توانند مشکلات را پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار بازار پرهام رضایی روز سه شنبه در دومین گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران اجرایی دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق های بازرگانی کشور که به میزبانی اتاق البرز برگزار شد، بیان کرد: ظرفیت بسیار بالایی در اتاق های بازرگانی با ایجاد دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی ایجاد شده است و این دفاتر با توجه به ارتباطات حاکمیتی خود می توانند مشکلات این حوزه را پیگیری کنند.

وی در تبیین نقش صحیح دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی در اتاق های بازرگانی گفت: در هر استانی نسبت به ظرفیت آن منطقه دستورات جلساتی در قالب سلسله نشست‌های دفتر بسیج انجام می شود و پیگیری ها در خصوص مباحث جلسات قبلی نیز باید در دستور کار باشد تا به هنگام برگزاری نشست های مرجع تصمیم گیری در اتاق های بازرگانی از جمله جلسات هیات رئیسه و هیات نمایندگان مباحث مطروحه برای آنها نیز تشریح شده و پیگیری شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به ظرفیت های این استان در دو حوزه گردشگری و کشاورزی عنوان کرد: نزدیک به ۴هزار واحد صنعتی در البرز فعالیت دارند و شهرک صنعتی اشتهارد با حدود ۲هزار واحد صنعتی به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در این استان قرار دارد.

وی با اشاره به وجود ۱۶۰ برند ملی در البرز گفت: میز صنعت ماکارونی، سبزی و صیفی نیز در البرز فعال است و دستیابی رقم‌های قابل توجهی از جمله صادرات ۲۰ هزار کانتینر محصولات کشاورزی در سال گذشته از جمله ظرفیت های این استان است.

وی بیان کرد: گردهمایی های مشترک دفاتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق های بازرگانی کشور با مرور زمان نتایج بهتری در حوزه رفع مشکلات بخش های تولیدی و صنعتی کسب خواهد کرد.


حمایت از فعالیت صادرات محور در دستور کار دفاتر بسیج تجار اتاق های بازرگانی
رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به اهمیت رفع موانع تولید عنوان کرد: حمایت از فعالیت های صادرات محور یکی از مباحث مهم و مدنظر دفاتر بسیج تجار اتاق های بازرگانی در حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران است.

غلامرضا حسن پور نیز در حاشیه دومین گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران دفاتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور در محل اتاق بازرگانی البرز اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از یک دهه است که از سوی مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سعال به موضوعات اقتصادی اهمیت ویژه ای شده است، بسیج نیز در این زمینه به یاری فعالان اقتصادی آمده و به عنوان پشتیبان به آنها کمک می کند.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به اهمیت رفع موانع تولید عنوان کرد: در این زمینه نکاتی از سوی مسئولان و دبیرات دفاتر بسیج تجار کشور در جلسات گردهمایی های مشترک مطرح شده است و در این راستا پرداختن به فعالیت های صادرات محور از موضوعات اساسی است و بسیج نیز تاکنون با توجه به ظرفیت های ایجاد شده کمک زیادی به فعالان اقتصادی در این حوزه داشته است.

وی با بیان اینکه مجموعه بسیج با همکاری اتاق های بازرگانی کشور به دنبال رفع موانع پیش روی فعالان اقتصادی است، گفت: در نشست گردهمایی دفاتر تخصصی بسیح تجار اتاق های بازرگانی مسائل مهمی پیرامون صادرات به کشورهایی نظیر عراق، روسیه و یا سوریه مطرح شده است.

حسن پور با اشاره به تشکیل میزهای تخصصی توسط دفاتر بسیج تجار در نقاط مختلف کشور بیان کرد: در استان خوزستان راه اندازی میزتخصصی برای کشورهای عربی نظیر عراق و یا در مشهد مقدس میزی برای کشور افغانستان و کشورهای آسیای میانه مطرح شد و یکی دیگر از تصمیمات آتی ما راه اندازی کارگروه تخصصی ویژه صنعت نساجی، پوشاک و چرم است.

وی مهم‌ترین رویکرد دفتر بسیج تجار در سال جاری را تقویت فعالیت های دانش بنیان برشمرد و ادامه داد: این ظرفیت ها در استان های مختلف شناسایی شده است، ما باید در راستای بازاریابی و بازارسازی برای شرکت ها و مجموعه های دانش بنیان کار کنیم از این‌رو به دنبال شناسایی پتانسیل های موجود استانی در این راستا هستیم.

ظرفیت های بیشماری در بهره برداری از فرودگاه پیام مغفول مانده است‌
مسئول دفتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی البرز گفت: بسیج به عنوان خط شکن در کنار تولیدکنندگان و صنعتگران جبهه اقتصادی کشور حضور یابد و در حوزه لجستیک نیز به تامین مایحتاج این حوزه و رفع موانع سد راه آنها کمک کند.

یداله مالمیر هم در دومین گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران اجرایی دفاتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق های بازرگانی کشور که به میزبانی اتاق البرز برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد البرز با توجه به توانمندی های این منطقه جغرافیایی بر سه محور صنعت، گردشگری و کشاورزی پایه ریزی شده است و در این استان سرمایه گذاری های بیشمار و کلانی می تواند پایه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه البرز شاهراه اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است، گفت: به دلیل نزدیکی البرز به پایتخت، ارتباط سایر استان ها با تهران از طریق این منطقه جغرافیایی بهتر و راحت تر انجام می شود.

مسئول دفتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی البرز در ادامه یکی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی این استان را منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برشمرد و گفت: از مبدا این فرودگاه پروازهای کارگو زیادی صورت می گیرد و نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی استان دارد، البته هنوز ظرفیت های بیشماری در بهره برداری از پتانسیل های این منطقه اقتصادی و فرودگاهی مغفول مانده است‌.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران دفاتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق های بازرگانی کشور که البرز میزبانی دومین نشست در این زمینه را عهده دار شد، افزود: امنیت اجتماعی وابسته به امنیت اقتصادی است و برعکس آن نیز اهمیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: در بحث لجستیک خواسته یا ناخواسته مشکلات زیادی در بحث تامین مواد اولیه یا ماشین آلات خط تولید و زیرساخت های خدماتی برای بخش تولید و صنعت ایجاد شده است که متاسفانه حدود ۷۵ درصد این موانع داخلی است، به همین دلیل نیاز است که بسیج در این حوزه نیز ورود کرده و در تامین مواد اولیه و دیگر مایحتاج تولید کشور به منظور توانمندسازی داخلی و رونق اقتصادی کمک کند.

مالمیر در پایان بر این مسئله تاکید کرد که دفاتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق های بازرگانی با توجه به ریل گذاری های انجام شده و در راستای تحقق اهداف عملکردی خود باید عملگرا بوده و اندیشه محور کار کنند.

کد خبر: ۱۶۲٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha