۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
طلب ۱۹ میلیون یورویی فوتبال ایران از AFC و FIFA
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد

طلب ۱۹ میلیون یورویی فوتبال ایران از AFC و FIFA

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رقم طلب فدراسیون فوتبال ایران از AFC و FIFA بابت پاداش جام جهانی و افتخار آفرینی تیم‌های باشگاهی را ۱۹ میلیون یورو اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید احسان قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه طلب فدراسیون فوتبال ایران مجموعا از FIFA و AFC رقمی معادل ۱۹ میلیون یورو است، عنوان کرد: بخشی از این طلب مربوط به پاداش‌های جام جهانی و بخشی از آن مربوط به پاداش‌های آسیایی باشگاه‌ها است.

نماینده مردم فریمان و سرخس و بخشهای احمد آباد و رضویه در مجلس تصریح کرد: متأسفانه به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، نتوانسته‌ایم این مبالغ را به درون کشور منتقل کنیم که امیدواریم با پیگیری‌های وزارت خارجه و با رفع تحریم‌ها این مبالغ هرچه سریع‌تر وارد ورزش کشورمان در رده ملی و باشگاهی شود.

علاوه بر مجلس وزارت ورزش هم بودجه‌ای برای آماده سازی تیم ملی در مسیر جام جهانی در نظر گرفته است
وی با تأکید بر اینکه اما همه این‌ها، دلیلی بر برنامه نداشتن جهت آماده سازی تیم ملی فوتبال در مسیر جام جهانی نمی‌شود، تصریح کرد: چرا که مجلس برای فدراسیون فوتبال بودجه مستقل در نظر گرفته است و وزارت ورزش نیز بودجه مستقلی را برای حضور در جام جهانی در نظر دارد.

وی اضافه کرد: به آقایان در فدراسیون اعلام کردیم که برنامه ریزی‌ها به بهترین نحو صورت گیرد و تیم ملی طبق برنامه، آماده سازی خود را انجام دهد، هیچ بهانه‌ای برای کمبود منابع بودجه‌ای در مسیر آماده سازی تیم ملی وجود ندارد.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: پیگیری‌ها ما در مجلس برای پشتیبانی از تیم ملی حتی تا برقراری پرواز مستقیم به کره جنوبی نیز بوده است و نه فقط از طریق وزارت ورزش بلکه از طریق سایر وزارتخانه‌ها و دولت سعی کرده‌ایم از تیم ملی پشتیبانی کنیم.

مجلس هیچ دخالتی برای تعیین بازی‌های تدارکاتی تیم ملی نداشته و نخواهد داشت
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مجلس در همه جا کنار تیم ملی بوده است، گفت: هدف ما حضور قدرتمندانه در جام جهانی است؛ قطعا آزادسازی پول‌های بلوکه شده خواسته و دغدغه ما است اما هیچ گونه کمبودی برای آماده سازی تیم ملی در مسیر جام جهانی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر اما در اینکه چه تیمی برای بازی‌های تدارکاتی تیم ملی انتخاب شود، مجلس هیچ ورودی ندارد و فقط خواستار تقویت این تیم برای حضور قدرتمندانه در جام جهانی هستیم.

کد خبر: ۱۶۲٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha