۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
گلستان بازارچه دائمی صنایع دستی ندارد
یک هنرمند گلستانی:

گلستان بازارچه دائمی صنایع دستی ندارد

گرگان- مجیدی، هنرمند گلستانی خواستار ایجاد بازارچه دائمی برای عرضه محصولات صنایع دستی استان شد و گفت: فقدان چنین ظرفیتی امکان معرفی و عرضه محصولات به گردشگران و هم استانی‌ها را بسیار دشوار می کند.

عصمت مجیدی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مهمترین مانع پیش روی هنرمندان صنایع دستی گلستان در حال حاضر نبود بازارچه دائمی برای عرضه و فروش محصولات هنرمندان است.

این هنرمند گلستانی بابیان این نکته که فراگیری هنر سوزن دوزی را از دوران نوجوانی آغاز کرده، افزود: با گذشت زمان شرکت تعاونی تاسیس کرده و با راه اندازی مجموعه‌ای موفق به آموزش تعداد زیادی علاقمند به هنر سوزن دوزی شدم.

وی ضمن یادآوری این مطلب که بیش از ۸۰ نفر بانوان استان در قالب شرکت تعاونی در این مجموعه فعالیت دارند، افزود: بیش از چهار دهه در این رشته فعالم و همواره تلاشم بر احیا و توسعه این هنر بوده است.

مجیدی از دریافت چندین مهر اصالت ملی و بین‌المللی در طول این سال‌ها خبر داد و گفت: تاکنون شش مقام ملی به جهت احیای رشته سوزن دوزی سنتی منطقه دریافت کردم.

وی در خاتمه یادآور شد: همچنین برخورداری محصولات تولیدی این مجموعه از کیفیت و مرغوبیت لازم منجر به دریافت مهر اصالت یونسکو شد.

کد خبر: ۱۶۲٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha