شفافیت فعالیت‌های اقتصادی با اجرای صحیح قانون پایانه‌های فروشگاهی
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

شفافیت فعالیت‌های اقتصادی با اجرای صحیح قانون پایانه‌های فروشگاهی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی گفت: اجرای دقیق این قانون، فعالیت‌های اقتصادی را شفاف و باعث می شود مالیات متناسب با عملکرد افراد وصول شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جعفر قادری، در رابطه با وضعیت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: بنده معتقدم برای تکمیل سیستم مالیاتی باید چند کار انجام شود، ابتدا اخذ مالیات از عایدی سرمایه بود تا منابع و نقدینگی را از فعالیت‌های غیر مولد به سمت فعالیت‌های مولد سوق داده و فضا را برای سرمایه گذاری در حوزه‌های غیر مولد و دلالی کاذب را ناامن کنیم که افراد دارایی‌هایشان را در بازارهای معاملات مانند خودرو، زمین و ... به قصد سوداگری که هیچ یک از مشکلات جامعه را حل نمی‌کند، سرمایه‌گذاری نکنند.

این نماینده مردم در مجلس مالیات بر مجموع درآمد را نیز از مولفه‌های اصلی برای تکمیل سیستم مالیاتی دانست و افزود: باید درآمدهایی که افراد از محل اجاره‌بها ملک، سود سپرده، سهام، شغل و یا فعالیت های مختلف دریافت می‌کنند، را محاسبه و در صورت عبور از نرخ مشخصی به صورت تصاعدی و پلکانی مالیات اخذ شود. از طرفی باید مالیات بر سود شرکت‌ها نیز کاهش پیدا کند تا افراد تشویق به فعالیت‌های این چنین شوند و از فعالیت‌های خویش فرمایی و انفرادی فاصله بگیرند.

وی اضافه کرد: مالیات بر سود شرکت‌ها با هدف افرایش تولید و اشتغال در بودجه ۱۴۰۱ از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش دادیم و به زودی در قانون تامین مالی تولید نیز با ایجاد زیرساخت‌هایی، موضوع را دائمی خواهیم کرد تا بخشی از سود واحدهای تولیدی که در همان واحد سرمایه گذاری می‌شوند از پرداخت مالیات معاف شوند. بی تردید عمده ترین منابع در دسترس برای شرکت‌ها منابع مالی خودشان بوده و می‌توان از آنها به جای پرداخت وام در جهت توسعه فعالیت بهره‌ برد.

وی با اشاره به مزیت‌های اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی تصریح کرد:جرای دقیق این قانون، فعالیت‌های اقتصادی را شفاف و باعث می شود مالیات متناسب با عملکرد افراد وصول شود این در حالی است که در گذشته به نوعی، درآمد مالیات هر سال با افزایش درصدی مشخصی از مالیات پرداخت شده سال گذشته افراد محاسبه و دریافت می‌شد که مبنی منطقی و کارشناسی نداشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش استفاده فروشگاه‌ها از دستگاه‌ها کارتخوان و دریافت وجه از طریق کارت به کارت اضافه کرد: برای تکمیل سیستم مالیاتی با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی حجم نقل و انتقال پول برای اشخاص نیز مورد بررسی قرار گرفته و از انها نیز مالیات اخذ می‌شود لذا راه فرار و یا دور زدن قانون وجود نخواهد داشت. ضمن اینکه این سیستم به مرور زمان تکمیل شده و خرید و فروش با چک نیز لحاظ خواهد شد و از طرفی دستگاه‌های کارتخوانی که به سامانه مالیاتی متصل نباشند، جمع آوری می‌شوند.

کد خبر: ۱۶۲٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha