۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
۳ میلیون دلار صنایع دستی از سیستان و بلوچستان صادر شد
معاون اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان:

۳ میلیون دلار صنایع دستی از سیستان و بلوچستان صادر شد

زاهدان- معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته سه میلیون و ۷۸ هزارو ۵۸۶ دلار محصولات صنایع دستی این استان به سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، محمد بهروز عیسی زهی اظهار داشت: این صادرات بیشتر در زمینه محصولات سوزن دوزی، پوشاک سنتی، سفال و حصیر بوده است.

وی گفت: محصولات صنایع دستی سیستان و بلوچستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، تاجیکستان، آلمان و کشورهای دیگر صادر شده است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: در تلاشیم بعد از پایان ویروس کرونا با همکاری بخش خصوصی صادرات صنایع دستی را به صورت جدی پیگیری کنیم تا حجم محصولات و میزان صادرات بالا رود.

وی بیان کرد: همچنین فاز نخست بازارچه صنایع دستی در روستای کلپورگان نیز راه‌اندازی شده و در صورت اخذ اعتبارات جدید فاز دوم نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

عیسی زهی ادامه داد: بازارچه صنایع دستی زابل نیز امسال افتتاح خواهد شد.

وی گفت: تکمیل فاز دوم بازارچه تنگ سرحه در سالجاری نیز از دیگر برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین پیگیریم در سالجاری بتوانیم شهر خامه دوزی در روستای ادیمی منطقه سیستان را به ثبت ملی برسانیم.

کد خبر: ۱۶٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha