۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹
تنش آبی در روستاها و شهرهای گلستان| «شیرین سازی آب دریا» مشکلات کم آبی را رفع می کند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تنش آبی در روستاها و شهرهای گلستان| «شیرین سازی آب دریا» مشکلات کم آبی را رفع می کند

گرگان- نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت شیرین سازی آب دریا برای تأمین آب شرب گلستاین ها، گفت: در حال حاضر در روستاها و شهرهای گلستان تنش آبی شدیدی وجود دارد.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: شیرین سازی آب دریای خزر بهترین منبع مطمئن تامین آب پایدار بخصوص در گرگان و غرب گلستان است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت نیرو، مجوزات زیست محیطی برای شیرین سازی آب دریای خزر را دریافت کرده و امیدواریم هر چه سریع تر این کار به اتمام برسد.

سنگدوینی با بیان اینکه وزارت نیرو به دنبال سرمایه گذار برای پروژه شیرین سازی آب دریای خزر است، ادامه داد: البته سرمایه گذاری که وارد این کار می شود باید مطمئن باشد.

وی با بیان این که آبی که شیرین سازی می شود، توسط دولت خریداری و انتقال داده می شود، گفت: با توجه به شیرین سازی آب دریای خزر حدود ۳۲ میلیون مترمکعب می توانیم آب شیرین داشته باشیم که البته این مقدار هم می تواند افزایش یابد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجمع نمایندگان گلستان به دنبال پروژه شیرین سازی آب دریای خزر است، اظهار کرد: تلاش می کنیم تا با انجام این پروژه شهرهای گرگان، کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و روستاهای شمال آق قلا از آب شیرین برخوردار شوند.

طبق گفته سنگدوینی گلستان از لحاظ تامین آب با مشکلات بسیار جدی روبرو است.

کد خبر: ۱۶۲٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha