۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
گردشگری آبی آبادان رسما آغاز شد| اعطای تسهیلات به متقاضیان طرح‌های گردشگری
بازار گزارش می‌دهد؛

گردشگری آبی آبادان رسما آغاز شد| اعطای تسهیلات به متقاضیان طرح‌های گردشگری

آبادان- همزمان با عید غدیر، طرح گردشگری آبی آبادان بر فراز اروندرود رسما آغاز شد.

محمود نواصر؛ بازار: رودخانه اروند رود یکی از ظرفیت‌های گردشگری آبی است که از همه ظرفیت آن در زمینه گردشگری استفاده نمی‌شود.

دستگاه‌های اجرایی همچون ادارات بنادر و دریانوردی نقش مهمی در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری آبی دارند.

توسعه گردشگری آبی آبادان و خرمشهر را در گروی در اختیار قراردادن بلندمدت این فضاها به سرمایه‌گذاران است و ضرورت دارد بسته‌های تشویقی بلند مدت برای بخش خصوصی در نظر گرفته شود تا در زمینه گردشگری آبی در منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

نقش دولت در ارائه بسته‌های تشویقی به منظور توسعه گردشگری آبی امری مهم تلقی می‌شود.

اختصاص سهمیه سوخت به قایق‌های تفریحی اقدامی در راستای توسعه گردشگری آبی به ویژه در شهرهای آبادان از مطالبات سال‌های اخیر بوده است.

ظهر دوشنبه همزمان با عید غدیر، طرح گردشگری آبی آبادان پس از سال‌ها انتظار با حرکت کشتی گردشگری «میلاد اروند»، بر فراز اروندرود رسما آغاز شد.

گردشگری آبی آبادان رسما آغاز شد| اعطای تسهیلات به متقاضیان طرح‌های گردشگری

گشت‌های گردشگری آبی

با توجه به سفر اخیر وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی به استان خوزستان و تأکید وی بر بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه گردشگری آبادن و خرمشهر، به دنبال رایزنی‌هایی که با ادارات و دستگاه‌های اجرایی ذیربط صورت گرفت، مقرر شد به صورت دائم و براساس زمان‌ بندی از پیش تعیین‌ شده، گشت‌هایی در قالب طرح گردشگری آبی برگزار شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان با اشاره به طرح گردشگری آبی آبادان، اظهار کرد: با توجه به سفر اخیر وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی به استان خوزستان و تأکید وی بر بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه گردشگری آبادن و خرمشهر، به دنبال رایزنی‌هایی که با ادارات و دستگاه‌های اجرایی ذیربط صورت گرفت، مقرر شد به صورت دائم و براساس زمان‌ بندی از پیش تعیین‌ شده، گشت‌هایی در قالب طرح گردشگری آبی برگزار شوند.

محمدحسین ارسطوزاده افزود: یکی از جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان، حوزه گردشگری آبی است و رودخانه‌ها، دریاچه‌های مخازن، سدها، تالاب‌ها، خورها و دریا نمونه‌هایی از بسترهایی محسوب می‌شوند که در این زمینه موجود هستند.

وی توضیح داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته، مقرر شده است که این کشتی در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باتوجه به حضور گردشگران، به آنان خدمات‌رسانی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ادامه داد: توصیه می‌شود، دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و نیز راهنمایان گردشگری، اقدامات لازم در باب اجرای گشت‌های گردشگری آبی در محل یاد شده را انجام دهند.

فضای اروندرود بی نظیر است
سیدمجتبی محفوظی، یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در آئین اجرای طرح گردشگری آبی این شهر با اشاره به موضوع لغو روادید ایران و کویت اظهار کرد: لغو روادید ایران و کویت پیامدهای مثبتی برای هر دو کشور در حوزه توریسم دارد و وزارت امور خارجه باید با جدیت کار را پیگیری کند تا به سرانجام برسد.

وی اروند رود را یک فضای زیبا، بی نظیر و منحصر به فرد دانست و افزود: در ابتدای دوره نمایندگی ام به این منطقه آمدم و سوار یکی از کشتی ها شدیم و فضای زیبای آن را دیدیم؛ متوجه شدیم مردم از این فضای زیبا محروم هستند و اعلام کردم باید شرایطی ایجاد شود تا مردم از این فضای بسیار زیبا استفاده کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: امروز طرح گردشگری آبی آغاز شده و خوشبختانه توانستیم به آن هدف برسیم و این نتیجه خوب حاصل شود.

پیگیری خط آبی آبادان-کویت
محفوظی در خصوص برقراری خط آبی آبادان-کویت توضیح داد: خط آبی کویت-آبادان قبلا بوده ولی به دلیل شیوع کرونا و یکسری از اتفاقاتی که رخ داد، متاسفانه لغو شد و قطعا برای برقراری مجدد آن پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع سوخت شناورها، بیان کرد: در روز عید غدیر یک خبر خوب می‌خواهم به مردم آبادان اعلام کنم: برای سوخت شناورها درخواست اولیه ما به عنوان رئیس کمیته میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس از وزیر میراث بود و ایشان با جدیت به همراه معاون گردشگری خود پیگیری کردند و توانستند برای موضوع سوخت شناورهای گردشگری و تفریحی یارانه بگیرند که ابلاغ نیز شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از سفر وزیر میراث و معاون گردشگری وی و بازدیدی که از مناطق آبادان همچون خور گوبان، رودخانه بهمنشیر، نخلستان‌ها و آثار دفاع مقدس داشت پیگیری‌های مستمری صورت گرفت.

دستور رئیس جمهور برای گردشگری آبادان
محفوظی ادامه داد: شب گذشته طرح‌های خود را به وزارت میراث ارائه کردیم و در چندین جلسه با معاون گردشگری وزیر میراث جلساتی برگزار شد و به خروجی‌های خوبی رسیدیم.

وی بیان کرد: این طرح روز گذشته در جلسه هیات دولت مطرح شد؛ موضوع دژ این جلسه مطرح شد و وزیر میراث از آن دفاع کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: رئیس جمهور در این جلسه دستور داد دژ سریعتر برداشته شود و مجوزهای آن را از ستاد کل دریافت کردم؛ اکنون توپ در زمین منطقه آزاد اروند است و فقط باید آن را بردارند و کار خاصی باقی نمانده است.

دولت اعتبارات گردشگری آبادان را تصویب کرد
محفوظی خاطرنشان کرد: روز گذشته در جلسه هیات دولت یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد زیرساختهای گردشگری در شهرستان آبادان مورد تصویب اولیه قرار گرفت که رقم بزرگی است. باید طرح‌ها تکمیل شود تا این اعتبار به اجرا برسد.

وی افزود: تصویب اولیه ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان وام برای افرادی که برای متقاضیان فعالیت گردشگری در آبادان است یک خبر خوب دیگر در حوزه گردشگری است. متقاضیان خرید شناور، بوم گردی و ... می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در تصویب اولیه است و اگر به تصویب نهایی برسد متقاضیان می‌توانند با مراجعه به اداره میراث فرهنگی آبادان از آن بهره‌مند شوند.

پیگیری لغو روادید
محفوظی در پاسخ به سئوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه با توجه به مطالبه فعالان اقتصادی و گردشگری مبنی بر لغو روادید کشورهای حوزه خلیج فارس با اروند آیا برنامه‌ای برای دعوت از وزیر خارجه به منظور بررسی پیامدهای آن دارید، گفت: می‌توان وی را دعوت کرد و این درخواست را از او داشت ولی لغو روادید یک پروسه دوجانبه است که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه لغو روادید کشورهای حوزه خلیج فارس با جمهوری اسلامی ایران قطعا اقدامی مثبت است، عنوان کرد: این اقدام فقط با جمهوری اسلامی ایران نیست و باید کشورهای هدف نیز خواستار این موضع باشند و مقدمات آن را انجام دهند. وزارت امور خارجه تخصصش این زمینه‌ها است و خودشان آن نظر تخصصی را ارائه خواهند داد.

عملکرد ضعیف سازمان منطقه آزاد اروند

از مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و سایر مدیریت‌های سازمان منطقه آزاد اروند تا به امروز چیزی ندیدیم

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به عملکرد مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: از مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و سایر مدیریت‌های سازمان منطقه آزاد اروند تا به امروز چیزی ندیدیم.

محفوظی تاکید کرد: جلسات متعددی با مدیرعامل و سایر مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند داشتیم و اسکندری، مدیرعامل این سازمان فقط قول داد و امیدواریم این قول‌ها را به مرحله اجرا برسانند.

ضرورت احیای ظرفیت عظیم گردشگری آبی
سیدمحمد مولوی، یکی دیگر نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هفته گذشته برای دومین بار در سال جاری با «عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ساختمان این وزارت دیدار کردم و آخرین موضوعات این سه حوزه را مورد بررسی قرار دادیم.

وی با اشاره به لزوم اجرای پروژه‌های ملی در شهر آبادان افزود: به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کردم علاوه بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز است دولت نیز پروژه‌های ملی گردشگری در آبادان تعریف کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که همواره پیگیر آن بودم، طرح تاکسی آبی است که از وزیر میراث تقاضا کردم این طرح مهم و اشتغالزا توسط دولت اجرا شود.

کشتی گردشگری یک نیاز است
مولوی با اشاره به ظرفیت گردشگری آبی توضیح داد: احداث اسکله مناسب گردشگری از سوی دولت یکی دیگر از مطالبات ما است که باید اجرا شود. به وزیر میراث تاکید کردم باید برخی ادارات آبادان در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین به منظور توسعه اقتصاد و اشتغالزایی طرح‌های گردشگری اجرا کنند.

وی عنوان کرد: آبادان نیازمند کشتی گردشگری است و در این خصوص پیگیری‌های شده تا طرح گردشگری آبی با حرکت کشتی گردشگری بر روی رودخانه اروندرود وارد فاز عملیاتی شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آب نماد توسعه است، خاطرنشان کرد: در هر نقطه از دنیا آب وجود داشته باشد کسب و کارهای اقتصادی و گردشگری نیز فعال هستند و افراد زیادی در حوزه‌های مختلف اقتصادی مرتبط با دریا مشغول هستند.

اروندرود، بهمنشیر و اروند صغیر ظرفیتی هستند که به صورت شایسته از آن استفاده نشده است. به طور حتم با حضور فعال کشتی گردشگری و ورزش‌های آبی مانند قایقرانی، جت اسکی، جت بُت و ماهیگیری گردشگری آبی توسعه پیدا می‌کند

مولوی وجود رودخانه‌های آبادان را یک ظرفیت ویژه دانست و گفت: اروندرود، بهمنشیر و اروند صغیر ظرفیتی هستند که به صورت شایسته از آن استفاده نشده است. به طور حتم با حضور فعال کشتی گردشگری و ورزش‌های آبی مانند قایقرانی، جت اسکی، جت بُت و ماهیگیری گردشگری آبی توسعه پیدا می‌کند.

لزوم حرکت افراد جویای کار به سمت گردشگری
نگاه مثبت دولت سیزدهم به حوزه گردشگری و تصویب تسهیلات متعدد شرایط لازم را برای ایجاد اشتغال فراهم کرده است.

باید آموزش‌های حوزه گردشگری برای مردم منطقه به ویژه جوانان جویای کار افزایش یابد.

کد خبر: ۱۶۲٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha