۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
پروژه‌های ملی گردشگری برای آبادان از وزیر میراث تقاضا شده است| ضرورت احیای ظرفیت عظیم گردشگری آبی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

پروژه‌های ملی گردشگری برای آبادان از وزیر میراث تقاضا شده است| ضرورت احیای ظرفیت عظیم گردشگری آبی

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کردم علاوه بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز است دولت نیز پروژه‌های ملی گردشگری در آبادان تعریف کند.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هفته گذشته برای دومین بار در سال جاری با «عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ساختمان این وزارت دیدار کردم و آخرین موضوعات این سه حوزه را مورد بررسی قرار دادیم.

وی با اشاره به لزوم اجرای پروژه‌های ملی در شهر آبادان افزود: به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کردم علاوه بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز است دولت نیز پروژه‌های ملی گردشگری در آبادان تعریف کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که همواره پیگیر آن بودم، طرح تاکسی آبی است که از وزیر میراث تقاضا کردم این طرح مهم و اشتغالزا توسط دولت اجرا شود.

مولوی با اشاره به ظرفیت گردشگری آبی توضیح داد: احداث اسکله مناسب گردشگری از سوی دولت یکی دیگر از مطالبات ما است که باید اجرا شود. به وزیر میراث تاکید کردم باید برخی ادارات آبادان در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین به منظور توسعه اقتصاد و اشتغالزایی طرح‌های گردشگری اجرا کنند.

وی عنوان کرد: آبادان نیازمند کشتی گردشگری است و در این خصوص پیگیری‌های شده تا طرح گردشگری آبی با حرکت کشتی گردشگری بر روی رودخانه اروندرود وارد فاز عملیاتی شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آب نماد توسعه است، خاطرنشان کرد: در هر نقطه از دنیا آب وجود داشته باشد کسب و کارهای اقتصادی و گردشگری نیز فعال هستند و افراد زیادی در حوزه‌های مختلف اقتصادی مرتبط با دریا مشغول هستند.

مولوی وجود رودخانه‌های آبادان را یک ظرفیت ویژه دانست و گفت: اروندرود، بهمنشیر و اروند صغیر ظرفیتی هستند که به صورت شایسته از آن استفاده نشده است. به طور حتم با حضور فعال کشتی گردشگری و ورزش‌های آبی مانند قایقرانی، جت اسکی، جت بُت و ماهیگیری گردشگری آبی توسعه پیدا می‌کند.

کد خبر: ۱۶۲٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha