۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
سهم «وساپا» از واگذاری «خساپا» چقدر است؟
«بازار» خبر داد

سهم «وساپا» از واگذاری «خساپا» چقدر است؟

«وساپا» مالکیت مستقیم خساپا به میزان ۹ درصد و مالکیت بیش از ۴۰ درصد سهام کارکنان سایپا و در پرتفوی بورسی شرکت، سهام ۳۸ درصدی سرمایه گذاری رنا را در اختیار دارد.

بازار؛ گروه بورس: گروه سرمایه گذاری سایپا با نماد وساپا اعلام کرده بخشی از سهام شرکت های سرمایه گذاری رنا، سرمایه گذاری کارکنان و سرمایه گذاری سایپا در بلوک خساپا عرضه و فروخته می شود. وساپا هم مالکیت مستقیم خساپا به میزان حدود ۹ درصد است و مالکیت بیش از ۴۰ درصدی سهام کارکنان سایپا را در اختیار دارد و از سوی دیگر بخش قابل توجهی از پرتفوی بورسی شرکت را نیز مالکیت ۳۸ درصدی سرمایه گذاری رنا تشکیل می دهد که از این طریق نیز سود بالایی را حاصل خواهد کرد، هرچند این شرکت در مجمع از ۴۳ تومان سودی که به ازای هر سهم ساخته بود تنها ۲۰ تومان را تقیسیم کرده است.

همچنین مدیریت شرکت اعلام کرده که قصد فروش ۳ ملک خود را نیز دارد و پیش بینی شده با فروش این املاک سهمی ۱۰۰ تومان سود شناسایی کند. البته این شرکت اخیرا موفق به فروش سهام تامین سرمایه لوتوس پارسیان شده که از این طریق نیز سود قابل توجهی شناسایی کرده اما اطلاعات نهایی آن اعلام نشد، هرچند وساپا ۲ میلیارد و ۹۶ میلیون سهم لوتوس (۱۴ درصد کل شرکت) مستقیما را داشت که با بهای تمام شده ۲۳۰ میلیارد تومان مالک آن شده بود و اگر هر سهم لوتوس رو ۷۰۰ فروخته باشدد، حدود ۱۲۴۰ میلیارد تومان سود خالص کسب کرده است.

کد خبر: ۱۶۲٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha