۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
بارش های استان همدان نسبت به بلند مدت ۴۲ درصد کاهش یافته است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بارش های استان همدان نسبت به بلند مدت ۴۲ درصد کاهش یافته است

همدان - شاهسوند، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: بارش های استان همدان نسبت به بلند مدت ۴۲ درصد کاهش یافته است.

داود شاهسوند در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه به دنبال کاهش بارش ها و ممنوعیت توسعه کشاورزی در دشت های ممنوعه و ممنوعه بحرانی استان، کشت دوم در تمام دشت ها ممنوع بوده و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد، گفت: از ابتدای سال آب جاری تا کنون میزان بارش ها نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد و نسبت به بلند مدت ۴۲ درصد کاهش یافته است.

شاهسوند با اشاره به اینکه سدهای استان منابع محدودی دارند، عنوان کرد: از ۱۰۰ درصد آبی که در استان استفاده می شود، بیش از ۹۲ درصد در بخش کشاورزی، ۶ درصد در بخش شرب و بیش از دو درصد دربخش صنعت مصرف می شود.

وی ادامه داد: این آمار نشان می دهد تسریع در نصب کنتورهای هوشمند، تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه و غیر مجاز و همچنین افزایش کارایی در روش‌های آبیاری و تبدیل کشت های سنتی به گلخانه ای امکان تداوم برداشت از منابع آب زیرزمینی و برنامه ریزی های بلند مدت در استان را فراهم خواهد کرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان همدان تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته به منظور مدیریت منابع آب و سازگاری با کم‌آبی و خشکسالی راهبردهایی در سطح استان اجرایی و عملیاتی می شود.

شاهسوند با اشاره به اینکه اولویت اصلی استان تامین آب آشامیدنی است، افزود: پس از تامین آب آشامیدنی، تلاش داریم با همکاری جهاد کشاورزی استان و با مدیریت آب در این بخش بتوانیم کشاورزی پایدار برای استان ایجاد کنیم.

کد خبر: ۱۶۲٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha