۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
پوتین استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزار پرداخت در روسیه را ممنوع اعلام کرد
با امضای فرمانی رسمی انجام شد؛

پوتین استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزار پرداخت در روسیه را ممنوع اعلام کرد

رئیس‌جمهور روسیه لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن، استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت در روسیه ممنوع شده و تنها ارز قانونی این کشور را روبل معرفی می کند.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن، استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت در روسیه ممنوع شده و تنها ارز قانونی این کشور را روبل معرفی می کند.

بر اساس اعلام رسمی وب سایت سیستم پشتیبانی قانونگذاری روسیه، با امضای فرمان پوتین، قانون فدرال ممنوعیت جدید، استفاده از دارایی های دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت را ممنوع خواهد کرد.

بر اساس قانون جدید، دارایی‌های دیجیتال و سیستم پرداخت حقوق دیجیتال دیگر به عنوان «جانشین پول» در روسیه پذیرفته نخواهند شد و بنابراین استفاده از آنها برای پرداخت بهای کالا یا خدمات ممنوع خواهد بود.

همچنین استفاده از سایر واحدهای ارزی خارجی برای پرداخت در روسیه نیز ممنوع شده اند و مجدداً جایگاه روبل به عنوان تنها ارز رسمی پذیرفته شده در فدراسیون روسیه تأیید می شود.

در خصوص صرافی های رمزارزی فعال در روسیه نیز هشدار داده شده که باید مقررات مذک.ر را کاملا رعایت نموده و از دریافت و پرداخت بر اساس واحدهای دیجیتال یا غیر دیجیتال به جز روبل، اجتناب نمایند.

با اینحال، به گفته کارشناسان اقتصادی، موضع روسیه در قبال دارایی های دیجیتال کاملا مبهم است. در ماه مه، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که از ایده استفاده از ارزهای دیجیتال برای تسویه حساب‌های بین‌المللی استقبال می‌کند. از سوی دیگر، وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرده است که پرداخت‌های رمزارزی در این کشور، دیر یا زود قانونی خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۲٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha