۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
۱۱۹ قلم داروی معمولی تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت

۱۱۹ قلم داروی معمولی تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت

معاون حوزه داروی سازمان غذا و دارو بر قرار گرفتن ۱۱۹ قلم داروی معمولی تحت پوشش بیمه در آینده نزدیک تاکید کرد.

به گزارش بازار، حسین شمالی گفت: در آینده نزدیک با تایید شورای عالی بیمه حدود ۱۱۹ قلم از داروهای معمولی مانند داروی سرماخوردگی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

معاون حوزه دارو در سازمان غذا و دارو افزود: در این طرح، پرداختی از جیب مردم هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت.

حسین شمالی همچنین گفت: بین حمایت از صنعت، استمرار تولید داروها، افزایش قیمت و هزینه‌های مردم برای تهیه دارو دوگانگی وجود داشت و قیمت‌های دارو را سازمان غذا و دارو به صورت ادواری و سنواتی تعیین می‌کرد، اما از ابتدای سال با توجه به قانون بودجه و حساسیت دولت بر روی پرداختی مردم در مورد هزینه‌های سالم، روند قیمت گذاری مدتی متوقف شد تا اینکه همه زیرساخت‌ها آماده اجرای طرح دارویار شوند تا مسئله دوگانگی حل شود.

معاون حوزه داروی سازمان غذا و دار افزود: مسئله پرداختی اضافه از جیب بیماران بابت رشد هزینه‌ها با این روند باید حل شود؛ حدود یک سال است که سازمان غذا و دارو با همکاری نهادهای ذی نفع از جمله بیمه‌های درمان، سازمان برنامه و بودجه، وزارت رفاه و نمایندگان مجلس و کمیسیون مربوطه این طرح را طراحی کرده است به نحوی که در کنار حمایت از صنعت برای ادامه حیات، مردم هم هزینه اضافی بابت افزایش قیمت برخی اقلام دارویی پرداخت نکنند.

"حسین شمالی" تاکید کرد: درباره حدود ۱۴۰۰ قلم دارویی که قبلا بیمه بودند، هیچ اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد تا مردم بخواهند هزینه بیشتری پرداخت کنند، نگرانی بابت داروهای پرمصرف و ضروری بیمارانی مانند داروهای بیماران دیابتی و بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی بود، که تحت پوشش بیمه نبودند.

به گفته معاون حوزه داروی سازمان غذا و دارو، نگرانی وجود داشت که در صورت افزایش قیمت، هزینه روی دوش بیماران باشد، حدود ۳۶۶ قلم از داروهای ضروری و پر مصرف بیماران از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفت که قبلا نبود و اگر بیماران با نسخه معتبر پزشک به داروخانه مراجعه کنند هیچ افزایش قیمتی متوجه آن‌ها نخواهد بود.

"حسین شمالی" گفت: ۶ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه تاکنون بیمه شده اند و افرادی که به هر دلیلی نتوانسته اند بیمه شوند، حتما به سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند تا در اسرع وقت پوشش بیمه ای برای آن ها انجام شود.

کد خبر: ۱۶۲٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha