۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
 ۱۱۲ واحد تولیدی سمنان به بانک‌ها معرفی شدند| دریافت تسهیلات رونق تولید
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۱۱۲ واحد تولیدی سمنان به بانک‌ها معرفی شدند| دریافت تسهیلات رونق تولید

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۱۲ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل استان معرفی شدند، گفت: رونق تولید و تثبیت اشتغال محورهای تسهیلات هستند.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره آخرین روند اعطای تسهیلات رونق تولید به واحد های تولیدی و صنعتی استان سمنان بیان کرد: ۱۱۲ واحد تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات در سراسر استان به بانک های عامل معرفی و تشکیل پرونده داده اند.

وی با بیان اینکه پرونده این واحدها بررسی و مجموعاً حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال وام رونق تولید و رفع موانع به آنها پرداخت می‌شود، افزود: بانک های عامل استان فعلاً کار بررسی ۳۹ پرونده را انجام داده اند.

استاندار سمنان با بیان اینکه طبق آمار صمت در سال جاری ۹ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید و اشتغال فقط به واحد های صنعتی پرداخت شده است، گفت: تسهیلات پرداخت شده بابت رونق تولید در استان بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه تامین نقدینگی را برطرف می کنند.

هاشمی با بیان اینکه ۷۳ واحد صنعتی و کشاورزی در استان سمنان از ابتدای سال‌جاری تا بیستم تیرماه وام دریافت کردند، گفت: از این بین ۳۳ واحد صنعتی و ۴۰ واحد کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه در کنار این تسهیلات همچنین اعتبارات سفر رئیسی به استان سمنان نیز وجود دارد، گفت: از محل‌ سفر آبان ماه سال قبل رئیس جمهور و هیئت دولت به استان خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

۷۳ واحد صنعتی و کشاورزی در استان سمنان از ابتدای سال جاری تا بیستم تیرماه وام دریافت کردند

استاندار سمنان با بیان اینکه این اعتبارات هم عمرانی و هم اقتصادی هستند که تخصیص یافته استف گفت: از همه مسئولان دستگاه های اجرایی به خصوص ۳۴ دستگاهی که در سفر استانی رئیس جمهور درگیر و مستقیماً پروژه داشتند، خواسته شده تا اهتمام لازم را برای جذب و اختصاص اعتبارات به طرح های نیمه تمام داشته باشند.

هاشمی همچنین با اشاره به ضرورت بهسازی راه های استان سمنان در فصل تابستان و همزمان با آغاز پیک مسافرت های تابستانی، گفت: برخی نقاط حادثه خیز راه های استان، نیاز به اعتبار خاص ندارد و می بایست با یک سری اقدامات جهادی و با بهره گیری از امکانات درون استانی آنها را رفع کرد که انتظار داریم مسئولان این حوزه در زمینه رفع نقاط حادثه خیز اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه استقرار سمنان در مسیر تهران- مشهد در کنار تمام مزیت هایی که دارد، مقوله حفظ جان مسافران را نیز مورد تاکید قرار می‌دهد، گفت: افزایش ماندگاری مسافران برای رفع خستگی در کنار رغبت در خرید مایحتاج می تواند به اقتصاد استان هم کمک کند.

استاندار سمنان همچنین ادامه داد: تابلو راهنمای مسیر ورود به شهرها به منظور جذب مسافر به داخل شهرهای استان و در راستای معرفی پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری، طبیعی و انتفاع اقتصادی، در دستور کار باشد که این امر می تواند به تغذیه اقتصادی مراکز فروش، خدمات و ... نیز منجر شود.

کد خبر: ۱۶۲٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha