۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
منطقه ویژه اقتصادی اترک هرچه سریع‌تر فعالیتش را آغاز کند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان:

منطقه ویژه اقتصادی اترک هرچه سریع‌تر فعالیتش را آغاز کند

گرگان- دهنوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خواستار رفع مشکل زیرساخت منطقه اقتصادی اترک و استقرار گمرک در این شهرک شد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی اترک هرچه سریع‌تر باید فعالیتش را آغاز کند.

سید محمد دهنوی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: سال‌هاست مشکل منطقه اقتصادی اترک مطرح شده اما زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه آن و استقرار صنایع و مجموعه‌های تولیدی مهیا نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گستان افزود: امروز تکلیف کردیم که ظرف هفته آینده مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی موضوع زیرساخت منطقه و استقرار گمرک را روشن کند و امیدواریم تا کمتر از یک ماه آینده تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود تا بتوانیم از این ظرفیت در راستای توسعه اقتصادی استان بهره ببریم.

به گفته وی، تسریع در عملیات اجرایی منطقه آزاد اینچه‌برون و منطقه ویژه اقتصادی اترک یکی از موارد ضروری توسعه بخش تجارت، صادرات و واردات استان گلستان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شهرک ویژه اقتصادی اترک هرچه سریع‌تر باید فعالیتش را آغاز کند و دستگاه‌ها مکلف‌اند با پیگیری مستمر، تمامی زیرساخت‌های لازم برای این منطقه را فراهم کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان هرچه سریع‌تر هماهنگی‌های لازم برای انتقال خطوط برق به شهرک ویژه اقتصادی اترک را فراهم کند.

دهنوی تاکید کرد: تا سه ماه آینده باید برق این منطقه تامین شود و هر کسی که نمی‌تواند فعالیت کند استعفاء داده و مسوولیت را به فرد توانمند واگذار کند.

وی از برگزاری نمایشگاه دستاوردها و پتانسیل‌های سه استان شمالی کشور و همسایگان خزر در گلستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه پایان سال با هدف معرفی ظرفیت و توانمندی صنایع استان برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه حضور در نمایشگاه بین‌المللی فرصت خوبی است که ما نباید از آنها غافل شویم، افزود: این مساله برای گلستان که دروازه کشورهای اوراسیاست بسیار دارای اهمیت است.

وی در خاتمه یادآور شد: از همین روزها رای زنی با سایر کشورها را برای حضور در نمایشگاه آغاز می‌کنیم تا از ظرفیت کشورهای همسایه و هیات‌های تجاری آنها در این نمایشگاه استفاده کنیم.

کد خبر: ۱۶۲٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha