۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵
وضعیت اسفناک خلیج گرگان| علاج بخشی «کامل» با اجرای تمامی مصوبات ممکن است
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

وضعیت اسفناک خلیج گرگان| علاج بخشی «کامل» با اجرای تمامی مصوبات ممکن است

گرگان- ایری، نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق کامل مراحل علاج بخشی خلیج گرگان نیاز به تکمیل مصوبات ستاد ملی احیا تالاب میانکاله و خلیج گرگان دارد.

عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی، در راستای احیای خلیج گرگان ردیف بودجه ای در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا، همزمان با سفر رئیس جمهور به گلستان، ایشان دستور احیای خلیج با لایروبی سه کانال آشور، خوزینی و چپاقلی را صادر کردند.

وی افزود: اما علاج بخشی کامل زمانی محقق می شود که مصوبات ستاد ملی احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان به صورت کامل انجام شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در حال حاضر خلیج گرگان با وضعیت اسفناکی روبرو بوده و وجود سموم کشاورزی در آن منجر به کشته شدن بیش از ۳۰ هزار پرنده شده است.

ایری همچنین در خصوص مخالفان برخی از سمن های محیط زیستی با لایروبی خلیج گرگان تصریح کرد: موجب حیرت است که تلف شدن این پرندگان مورد توجه سمن های محیط زیست قرار نگرفته اما علاج بخشی خلیج را باعث نابودی محیط زیست عنوان می کنند.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بدون شک لایروبی خلیج گرگان، منجر به احیای محیط زیست می شود و ما برای محقق شدن این امر به بهترین نحو تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۶۲٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha