۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
خرید خانه در استانبول، مقصد سرمایه گذاری بسیاری از ایرانیان

خرید خانه در استانبول، مقصد سرمایه گذاری بسیاری از ایرانیان

یکی از بهترین شیوه‌های دریافت اقامت یا پاسپورت کشور ترکیه، خرید ملک در این کشور است.

به گزارش بازار، یکی از بهترین شیوه‌های دریافت اقامت یا پاسپورت کشور ترکیه، خرید ملک در این کشور است. شهرهای مناسب زیادی در این کشور وجود دارد که برای خرید خانه مناسب هستند، اما استانبول، گزینه‌ای است که به‌عنوان اولویت اول مطرح شده و می‌توانید به خرید ملک در استانبول فکر کنید. استانبول از جمله شهرهای گران قیمت ترکیه بوده و ارزش ملکی که در آن خریداری می‌کنید، در طول سال‌های متمادی حفظ خواهد شد. قانونی وجود دارد که حتما باید قبل از خرید ملک به آن فکر کنید، در صورت خرید منزل زیر ۴۰۰ هزار دلار، شما تا زمانی که خانه را نفروخته باشید، اقامت کشور را خواهید داشت و بعد از پنج سال هم پاسپورت به شما اهدا خواهد شد.

اگر هم خانه‌ای بالاتر از ۴۰۰ هزار دلار در این کشور خریداری کنید، شهروندی ترکیه به شما و اعضای خانواده‌تان اهدا می‌شود و تا ۳ سال نباید اقدام به فروش خانه خود کنید. با خرید خانه در استانبول می‌توانید از آب و هوای عالی این شهر استفاده کرده و فرصت‌های کار و سرمایه‌گذاری را هم برای خود فراهم سازید. ترکیه کشوری مهاجرپذیر مخصوصا برای شهروندان ایرانی است و می‌توانید برای داشتن زندگی بهتر، به خرید آپارتمان در استانبول هم فکر کنید. زندگی در ترکیه زوایای مختلفی دارد و اگر به گذشته هم نگاه کنید، خرید ملک در استانبول و دیگر شهرهای این کشور قدمت دارد.

ویژگی‌های خرید خانه در استانبول

۵ مورد از ویژگی‌های خرید ملک در استانبول را در زیر بیان کرده و به بررسی آن می‌پردازیم:

پتانسیل رشد

بازار املاک و مستغلات در استانبول همیشه در حال رشد است و با اینکه شهری قدیمی و یکی از زیباترین شهرهای جهان است اما سابقه کمی در زمینه املاک دارد و به تازگی وارد بازار املاک شده است. از این روی سرمایه گذاری در زمینه املاک در استانبول می تواند سود بیشتری نسبت به شهرهای مطرح جهان مانند پاریس یا لندن داشته باشد

فروش برای کسب سود

یکی از موارد مهم در زمینه سرمایه گذاری ملکی، سرعت نقد شوندگی است. املاک استانبول سرعت نقد شوندگی بالایی دارند و در صورتیکه بیش از ۵ سال از خرید ملک گذشته باشد می‌توانید از مالیات بر درآمد ملک نیز معاف شوید. چنانکه در زمان خرید نیز از مشوق‌های مالی بسیاری می‌توانید استفاده کنید.

تحولات جدید

در استانبول هر روزه پروژه‌های توسعه‌ای بسیاری خصوصاً در حومه شهر شکل می‌گیرند که امکان رشد مناطق حاشیه استانبول را فراهم می‌آورد. دسترسی به سواحل زیبا، مراکز خرید بزرگ و سایر امکانات رفاهی ساخته شده در این مناطق از جمله این موارد است.

سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی

استانبول هر روز شاهد پروژه‌های عظیم زیربنایی‌ای است که سرمایه‌گذاری در آن‌ها را با سود خوبی همراه خواهد کرد. در سال ۲۰۲۸ قرار است سومین فرودگاه این شهر افتتاح شود که دسترسی به این شهر را آسان‌تر از گذشته خواهد کرد. همچنین ساخت کانالی که دو دریای استانبول را به یکدیگر وصل می‌کند، پل‌های معلق جدید، توسعه حمل و نقل زمینی و ساخت بزرگراه‌ها و خطوط متروی شهری و بین شهری از جمله این اقدامات هستند.

گردشگری و پتانسیل کسب و کار

تاریخچه غنی شهر استانبول که به امپراتوری بیزانس و قبل از آن باز می‌گردد استانبول را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی جهان تبدیل کرده است. خرید ملک در استانبول نه تنها امکان اقامت ترکیه، بلکه گزینه مناسبی برای راه‌اندازی کسب و کار را در اختیار فرد قرار می‌دهد. استانبول قلب اقتصادی، مالی و تجاری ترکیه محسوب می‌شود و طی سال‌های آینده با سرمایه گذاری‌های عظیم و زیربنایی که در آن صورت گرفته رشد سریع‌تری نیز خواهد داشت.

بهترین محله‌های استانبول برای خرید خانه و آپارتمان

بهترین محله‌ استانبول برای خرید خانه

یکی از شهرهای بسیار زیبای کشور ترکیه، استانبول بوده و گردشگران بسیاری هم از اروپا و آسیا وارد آن می‌شوند. زندگی در این شهر هم به واسطه مدرن بودن مورد توجه قرار گرفته و خرید خانه در استانبول همواره مورد توجه خارجی‌هایی مانند شهروندان ایرانی قرار می‌گیرد. استانبول از بین ۸۱ استان ترکیه، پرجمعیت‌ترین شهر بوده و از نظر اقتصادی هم در رتبه ۳۴ جهان قرار دارد. بخش زیادی از مردم استانبول در بخش اروپایی آن زندگی می‌کنند و جالب است بدانید که از نظر جمعیت، استانبول در رتبه اول پایتخت‌های کشورهای اروپایی قرار دارد.

محله‌ها و منطقه‌هایی که در استانبول وجود دارد، همگی مقصدی مناسب برای سفر و اقامت هستند. ساختار این مناطق طوری در نظر گرفته شده است که از نظر رفاهی، آموزشی، فرهنگی و پزشکی مناسب بوده و مردم هیچ گونه مشکلی نداشته باشند. اگر به دنبال محله‌های گران قیمت این شهر هستید، باید به سمت ساحل بروید. بشیکتاش در قسمت اروپایی، موقعیت مناسبی برای خرید ملک در استانبول است. در این منطقه خانه‌های ویلایی قرار گرفته و منطقه سارییر هم در محله‌های ماسلاک و تارابیا هم جزو مناطق گران قیمت این شهر تلقی می‌شوند.

منطقه‌های ایرانی نشین استانبول

اگر برای خرید خانه در استانبول به دنبال مناطق ایرانی نشین این شهر هستید، باید بدانید که ایرانی‌ها تمرکز خاصی در یک منطقه نداشته و پخش هستند. البته دو منطقه اسنیورت و بیلیکدوزو را می‌توانیم مثال بزنیم که به‌عنوان هسته اصلی تجمع ایرانی‌ها محسوب می‌شود. خیلی از ایرانی‌ها در این شهر زندگی سطح بالایی را تجربه کرده و در ماسلاک و ساری‌یر می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. حاشیه آسیا نشین هم داریم که خیلی از ایرانی‌ها برای خرید خانه در استانبول به چنین مناطقی مراجعه کرده‌اند. کادیکوی، اوسکودار و مالتپه از جمله لوکیشن‌هایی است که ایرانی‌های زیادی را می‌توانید در آن پیدا کنید.

در خرید خانه در استانبول حتما به نیازها و بایدها و نبایدهای خود توجه کرده و صرفا به حضور در کنار ایرانی‌ها بسنده نکنید. می‌توانید به محل کار خود هم توجه کرده و ببینید که چه موقعیتی مناسب حضور شما است. اگر نیاز دارید که به مرکز شهر نزدیک‌تر باشید، یا اینکه حضور در کنار دریا و ساحل را ترجیح می‌دهید، به دنبال مناطقی برای خرید آپارتمان در استانبول باشید که این نیازهای شما را تامین کنند. اگر نگاهی کلی به قیمت خانه هم بیندازیم، یک آپارتمان یک خوابه با میانگین متراژ ۷۰ متر، حدودا متری ۱۰ هزار لیر خواهد بود. این میزان متوسط است و بسته به منطقه‌ای که قصد خرید دارید، ممکن است شرایط متفاوت باشد.

خرید خانه در استانبول با تیم اویار

خرید ملک در استانبول با اویار گروپ

به‌منظور یک سرمایه‌گذاری ایمن و حساب شده، می‌توانید از گروه اویار کمک گرفته و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید. کارشناسان اویار گروپ با تجربه و تخصص کافی در خدمت شما هستند تا شرایط لازم برای خرید ملک در استانبول و کارهای بعدی را برایتان فراهم کنند. از ویژگی‌های استفاده از خدمات اویار می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان دریافت مشاوره رایگان در تمامی مراحل خرید
  • امکان افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای انجام امور مالی
  • انجام بی‌دردسر خرید خانه در استانبول و طی کردن مراحل خرید بلیط و رزرو اقامتگاه
  • پیگیری کارهای مهاجرتی مورد نیاز مشتری
  • امکان دریافت خدمات اجاره و تجهیز ملک خریداری شده

به منظور سرمایه‌گذاری ایمن و حساب شده در کشور ترکیه، می‌توانید با کارشناسان اویار گروپ در ارتباط باشید. سایت evyargroup.com در خدمت شما بوده و می‌توانید از شماره تلفن ۹۰۵۵۳۸۷۶۶۰۰۰ هم برای ارتباط‌گیری با کارشناسان استفاده کنید. اگر قصد مکاتبه با کارشناسان حاضر در دفتر ترکیه را دارید، می‌توانید از ایمیل info@evyargroup.com استفاده کنید.

و همچنین برای اطلاع از قیمت لحظه ای لیر ترکیه می‌توانید وارد سایت اویار شوید و قیمت لیر ترکیه، نرخ تبدیل دلار به لیر، نرخ تبدیل یورو به لیر و نرخ تبدیل پوند به لیر را به صورت لحظه ای در بانک‌های مختلف ترکیه را مشاهده فرمایید.

کد خبر: ۱۶۲٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مجتبی IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      به موضوعات خوبی اشاره کرده بودین عالی بود یک سوال خرید خانه در استانبول مناطق اروپایی بهتره یا مناطق آسیایی ؟ رشد کدوم منطقه بهتره از نظر سرمایه گذاری