۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در استان همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در استان همدان

همدان - شعبانی، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان از جذب ۱۰۰درصد اعتبارات مصوب سال ۱۴۰۰ در بخش مشاغل خانگی این استان خبرداد.

یوسف شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با ابلاغ ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبارات سال ۱۴۰۰ مشاغل خانگی در شهریور سال گذشته این اداره کل با برگزاری جلسات کمیته فنی مشاغل خانگی و تقسیم شهرستانی اعتبار، از شهریور ماه اقدام به معرفی متقاضیان به بانکهای عامل (رفاه کارگران و توسعه تعاون) کرد.

وی افزود: با تلاش دستگاه های اجرایی استان همدان ۵۳۰میلیارد ریال اعتبار تخصیصی به استان طی سه چهار ماه اول به صورت کامل جذب شد که این عملکرد موجب درخواست اعتبار متمم از سوی اداره کل شد که با موافقت وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی با تخصیص ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار متمم مجموع اعتبارات مشاغل خانگی استان به ۷۴۰ میلیارد ریال رسید.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: از اکثر طرحهای معرفی شده از سوی دستگاه های اجرایی، قبل از معرفی به بانک، بازدید صورت گرفت و در جلسات کمیته کارشناسی مشاغل خانگی با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی و بانکهای عامل، مقرر شد طرحهای بازدید شده ای که منجر به اشتغال پایدار می شوند جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شوند.

وی افزود: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات برای متقاضیانی است که دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی و توان مدیریت و بازار مانعی برای راه‌اندازی یا افزایش تولید نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه‌اندازی سریع، نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت یا افزایش تولید و اشتغال باشند.

شعبانی عنوان کرد: بانکهای توسعه تعاون و رفاه کارگران هر کدام موفق به جذب ۱۰۰ درصد سهمیه خود شدند و در مجموع استان همدان با جذب ۱۰۰ درصد اعتبار سهمیه خود تا کنون، جزو استانهای برتر از نظر درصد جذب اعتبارات است.

کد خبر: ۱۶۲٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha