۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
آغاز پذیره‌نویسی صندوق آوند از امروز در فرابورس

آغاز پذیره‌نویسی صندوق آوند از امروز در فرابورس

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری ثابت آوند مفید در نماد «آوند» از امروز ۲۵ تیرماه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز شد و به مدت ۲ روز کاری یعنی تا فردا ادامه خواهد داشت.

به گزارش بازار، صندوق آوند از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بوده و سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق شبکه کارگزاری‌های عضو فرابورس به خرید واحدهای آن اقدام کنند.

از میان واحدهای سرمایه‌گذاری قابل انتشار آوند، ۹۹۰ میلیون واحد با قیمت پایه ۱۰ هزار ریال پذیره‌نویسی عمومی شده و ۱۰ میلیون واحد نیز تحت عنوان واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز از سوی موسسان صندوق پذیره‌نویسی می‌شود.

معامله‌گران حقیقی و حقوقی می‌توانند بدون محدودیت سفارش در پذیره‌نویسی این صندوق ETF که به روش قیمت ثابت انجام می‌شود، شرکت کنند و اگر ۹۹۰ میلیون واحد سرمایه‌گذاری عادی قبل از اتمام ۲ روز کاری خریداری شود، عملیات پذیره‌نویسی متوقف خواهد شد.

درباره آوند
نگاهی به حدنصاب سرمایه‌گذاری‌های آوند که در امیدنامه این صندوق آمده است نشان می‌دهد صندوق سرمایه‌گذاری ثابت آوند مفید از نوع دوم صندوق‌های با درآمد ثابت است و می‌تواند سرمایه‌گذاری در سهام را به به حداکثر ۵ درصد و سرمایه‌گذاری در اوراق درآمد ثابت و سایر دارایی‌هایی بدون ریسک را به حداقل ۹۰ درصد برساند.

شرکت سبدگردان مفید به عنوان مدیر صندوق و موسسه حسابرسی رازدار به عنوان متولی آوند در این پذیره‌نویسی نقش‌آفرینی می‌کنند. همچنین موسسه حسابرسی بیات رایان و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی مفید به ترتیب عهده‌دار نقش‌های حسابرس و بازارگردان در این عرضه هستند.

کد خبر: ۱۶۲٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha