۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
اهتمام جدی وزارت صمت برای هموارسازی مسیر تولید| برای تسهیل فرایندها سامانه های آنلاین تعریف کرده ایم
معاون وزیر صمت در استان البرز:

اهتمام جدی وزارت صمت برای هموارسازی مسیر تولید| برای تسهیل فرایندها سامانه های آنلاین تعریف کرده ایم

معاون وزیر صمت گفت: رویکرد وزارت صمت، اهتمام جدی برای هموارسازی مسیر تولید است و به عنوان مثال در سال جاری در بحث زیربنایی برای تسهیل فرایندها سامانه های آنلاین تعریف کرده ایم.

به گزارش بازار به نقل از شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز میز خدمت ویژه صنایع استان البرز با حضور رئیس کمیسیون صنایع مجلس، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، نماینده مردم کرج در مجلس و تنی چند از مدیران دستگاههای اجرایی استان البرز برگزار شد و پس از پایان این میزخدمت «معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت» در گفتگو با خبرنگاران گفت: در استان البرز ظرفیت های خوبی در بخش سرمایه گذاری داریم همچنین شرکت های بزرگی با سطح بالای علمی و تکنولوزی در استان مشغول به کار بوده و برخی از آنها به عنوان برندهای ملی و بین المللی دارای اعتبار و مقبولیت گسترده ای هستند.

«علی رسولیان» افزود: رویکرد وزارت صمت، اهتمام جدی برای هموارسازی مسیر تولید است. به عنوان مثال در سال جاری در بحث زیربنایی برای تسهیل فرایندها سامانه های آنلاینی تعریف کرده ایم که علاوه بر شفافیت و سرعت، نظارت بر امور را نیز افزایش می دهد.

رئیس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با اشاره به اینکه تعامل رودررو با صنعگران بسیار مهم است اظهار داشت: در میز خدمت امروز، عمده موضوعات توسط دانش بنیان ها مطرح شد که اصلی ترین مساله ای که با آن دست به گریبان هستند مساله تامین مالی است که ما در تلاشیم با ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ و تخصیص بیشتر منابع داخلی بانک ها تا حدودی این مشکل را رفع کنیم.

محیط زیست و کمبود اراضی صنعتی از مشکلات صنعتگران البرزی
وی ادامه داد: محیط زیست و کمبود اراضی صنعتی از دیگر مشکلات مطرح شده در این میزخدمت بود که در این زمینه نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

بنا به گفته معاون وزیر صمت بنای ما این است که وقتی فعال اقتصادی موضوعی مطرح می کند باید دقیق، سریع و شفاف به آن پاسخ گفت. خصوصاً اگر مشکلات مطرح شده در ارتباط مستقیم با وزارت صمت باشد مثلا در حوزه هایی چون جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، تخصیص زمین و دیگر موارد ما خود را ملزم می دانیم که به سرعت و البته در چارچوب قانون، مشکلات را حل کنیم.

«رسولیان» تصریح کرد: برخی دیگر از مشکلات مثلاً در بخش سیاست گذاری ها، قوانین بالادستی و اصلاح مقررات است که با پیگیری و برگزاری جلسات رفع خواهد شد که البته حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم کرج در مجلس در میزخدمت امروز، فرصت بسیار مغتنمی برای طرح مواردی این چنین بود.

«رسولیان» در این مصاحبه از حمایت وزارت صمت از دانش بنیان ها خبر داد عنوان کرد: دانش بنیان ها بدون مزایده و با پرداخت اقساط بلندمدت می توانند از اراضی صنعتی شهرکهای صنعتی بهره مند شوند. همچنین در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ واحد کارگاهی در کشور در حال ساخت است که صنایع دانش بنیان در آن مستقر خواهند شد.

معاون وزیر صمت یادآور شد: هم اکنون یک هزار و ۶۰۰ شرکت مستعد دانش بنیان شدن در کشور شناسایی شده اند که برای دانش بنیان شدن نهایی آنها مشوق های متعددی قرار داده ایم. علاوه بر آن از سال گذشته برنامه ریزی کرده ایم تا نیازهای فناورانه صنعت نه در قالب واردات بلکه بصورت تولید داخل، مرتفع شود از همین رو طی سالهای گذشته ۴۰۰ نیاز فناورانه صنعت در کشور برآورده شد و در سال جاری نیز ۱۰۰ نیاز فناورانه دیگر شناسایی و در حال برآورده سازی آنها هستیم.

در ادامه مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز در گفتگو با خبرنگاران پیرامون برپایی این میز خدمت گفت: امروز فرصت مغتنمی بود تا در راستای پیگری مطالبات صنعتگران یک میز خدمت با حضور مقامات ارشد دو قوه اجرایی و مقننه برگزار شود و دستورات بسیار خوبی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی صادر شد.

«حمیدرضا عقاب نشین» افزود: در ادامه روند برپایی میز خدمت، علاوه بر دعوت از مدیران استانی از مدیران ارشد کشوری نیز دعوت می کنیم تا مشکلاتی که قابلیت رفع استانی ندارند با حضور مدیران کشوری، رفع شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد زیادی واحد کارگاهی دانش بنیانِ در حال احداث داریم که به امید خدا به صورت فازبندی افتتاح و در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد.

کد خبر: ۱۶۲٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha