۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
تحقق فناوری بلاک چین در کل زنجیره تامین شرکت غذایی Dole  
تا سال ۲۰۲۵ انجام می شود

تحقق فناوری بلاک چین در کل زنجیره تامین شرکت غذایی Dole  

فناوری بلاک چین در بسیاری از صنایع و بخش ها باعث بروز تحولات چشمگیری شده است که  از جمله آن موارد می توان به  شفاقیت، ردیابی اطلاعات تحت یک شبکه گسترده اشاره کرد.


فرحناز سپهری؛ خبرگزاری بازار- براساس گزارشی که در سایت «بیت کوین اکسچنج گاید» ارایه شده است، کمپانی غذایی دُل (Dole Food)، یکی از توزیع کنندگان برجسته میوه و سبزیجات در جهان، تصمیم گرفته است تا تحت برنامه ۵ ساله خود برای مراحل همچون، برچسب زدن و ردیابی مواد غذایی از بلاک چین در تمام بخش های  تامین غذایی اش  تا سال ۲۰۲۵ بهره ببرد. به طوریکه  راه اندازی راه حل های پیشرفته در راستای ردیابی و دستیابی به بالاترین کیفیت ایمنی مواد غذایی در بخش های اصلی تجاری اش از برنامه های این شرکت غذایی است.

همچنین بنا به گزارش که به تازگی منتشر شد، حاکی از این موضوع است که توزیع کنندگان پیشرو میوه و تره بار در جهان طرحهایی در مورد چگونگی طراحی مجدد شبکه خود به منظور ترکیب راه حل های قابلیت ردیابی مبتنی بر بلاک چین را ارایه داده اند. یکی از مهمترین اهداف ذکر شده در طراحی مجدد، شناسایی نقاط مشکل دار در زنجیره تأمین و افزایش سرعت انجام اصلاحات در آن و تحقق آن تا سال  ۲۰۲۵ است.

براساس این گزارش، شرکت غذایی دُل، همچنین با IBM Food Trust (تنها شبکه ای در نوع خود است که شرکت کنندگان از طریق یک منبع ضبط، دائم و مشترک از داده های سیستم غذایی باهم دراتباط هستند) همکاری کرده است تا در طراحی مجدد مدیریت زنجیره تأمین به آنها کمک کند. آی بی ام، به عنوان یکی از بازیگران برجسته در میان شرکت های اصلی تکنولوژی در تحقیق و توسعه، راه حل های مختلف سازمانی مبتنی بر بلاک چین را اریه داده است.
این شرکت در حال همکاری با نستله، شرکت پیشرو در زمینه مواد غذایی و آشامیدنی است تا به آنها کمک کند  زنجیره تأمین خود را به منظور ارتقاء کیفیت و ایمنی غذاهایی که به دست مشتری میرسانند، بهبود بخشد. براین اساس با  بلاک چین میانگین زمان مورد نیاز برای تحقیقات ایمنی مواد غذایی از هفته ها به ثانیه ها کاهش می یابد و از طرفی محصولاتی که از طریق بلاک چین وارد شدهاند را می توان فوراً از طریق زنجیره تأمین ردیابی کرد.

مدیریت زنجیره تامین مواد غذایی هدف مهم برای استفاده از بلاک چین

فناوری بلاک چین در چند سال گذشته موارد استفاده بسیاری داشته است، خواه در زمینه مدیریت داده های مراقبت های بهداشتی، کشاورزی و یا آموزش. اما مدیریت زنجیره تأمین مواد غذایی تاکنون به عنوان یکی از موارد استفاده و پیشرو که در آن بسیاری از مشاغل اصلی مواد غذایی به طور فزاینده ای  درآن وجود دارد، ظاهر شده است. فناوری غیر متمرکز که برای ردیابی و مدیریت کسب و کارهای زنجیره تأمین کاربرد دارد.

دُل، نیز مانند بسیاری از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مواد غذایی تصمیم گرفته است تا از این فناوری نه تنها برای ایمنی بهتر، شفافیت بالاتر بهره ببرد بلکه همچنین در صدد است تا  اطلاعات بیشتری را در مورد کالاهای خریداری شده به مشتریان نهایی ارائه دهد. ترکیب فناوری بلاک چین به مشتریان کمک می کند تا از تاریخچه غذای خود  از مزرعه تا به محلی که بسته بندی و حمل می شود آگاه شوند. شرکت غذایی دُل، همچنین در گزارش خود ادعا کرد که از سال گذشته این داده ها را به مشتریان خرده فروشی خود ارائه می داده است، این گزارش همچنین نشان می دهد که آنها مدتی است که به لطف همکاری با آی بی ام،  از دفتر کل توزیع شده یا DLT بهره برده اند و در عین حال که آنها قصد دارند ارتباط خود را با کنسرسیوم بلاک چین موسوم به IBM food trust ادامه دهند.
 

کد خبر: ۱۶٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha