۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
رشد تسهیلات تا ۲۱۰ درصد در بخش های مختلف کشاورزی
گزارش سه ماهه تسهیلات اعطای بانک کشاورزی

رشد تسهیلات تا ۲۱۰ درصد در بخش های مختلف کشاورزی

تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در ۳ماهه سالجاری نسبت به سال گذشته بیش از ۹۸هزار میلیارد ریال افزایش داشته و به این ترتیب در مدت نامبرده تسهیلات پرداختی ۷۲درصد رشد داشته است.

بازار؛ گروه کشاورزی: بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل صنعت کشاورزی کشور محسوب می شود و یکی از اصلی ترین زمینه های فعالیت این بانک در حوزه اعطای تسهیلات به طور خاص به کشاورزان و فعالان این بخش است. به عبارت دیگر بانک کشاورزی غالبا در زمینه اعطای وام، خدمات بانکداری خُرد و بانکداری اختصاصی فعالیت می کند و تمرکز اصلی آن بر خدمات مالی و بانکداری به صنایع کشاورزی است و تلاش دارد با اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای صنعت پرریسکی همچون کشاورزی نقدینگی لازم را تا حد ممکن مهیا سازد.

بر این اساس و به گفته بخش روابط عمومی بانک کشاورزی، پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی روند رو به رشدی داشته است. به طوری که رشدی ۷۲ درصدی را در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال قبل رقم زده است.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه در مجموع ۲۳۴ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک کشاورزی به ۱۸۶ هزار نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

سهم ۸۱ درصدی زیربخش های مختلف بخش کشاورزی از تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی در سه ماهه ۱۴۰۱
همچنین این داده ها و آمارها نشان می دهد: در مقطع یاد شده، تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی نسبت به سال گذشته بیش از ۹۸ هزار میلیارد ریال افزایش داشته است.

نکته جالب توجه اینکه در مدت نامبرده، بیش از ۸۱ درصد از تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی به متقاضیان، در زیربخش های مختلف بخش کشاورزی پرداخت شده و الباقی نیز در بخش قرض الحسنه و یا در حمایت از اشتغال آفرینی و بهبود کسب و کار و معیشت هموطنان بوده است.

از سوی دیگر بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه حمایت از توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، نوسازی و بهسازی ناوگان ماشین آلات کشاورزی با هدف افزایش راندمان تولید و بهبود کیفی و کمی محصولات کشاورزی جزو اولویت های اعتباری بانک کشاورزی محسوب می شود لذا پرداخت این تسهیلات از لحاظ تامین منابع مالی، بدون محدودیت انجام می شود. بنابراین بر اساس آنچه روابط عمومی بانک کشاورزی اعلام کرده است، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان خردادماه یک هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون کشاورزی تخصیص یافته و پرداخت شده است.

تقویت پایه‌های اقتصاد کشاورزی کشور از طریق حمایت از فعالیت های دانش بنیان، مکانیزه کردن فرآیندهای تولید و گذار از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی، با حمایت موثر از صنایع تکمیلی و وابسته به بخش کشاورزی میسر است و بانک کشاورزی در راه تحقق این مهم، در سه ماهه نخست سال جاری بیشترین سهم از منابع اعتباری خود را برای حمایت از این صنایع تخصیص داده به طوری که ۳۰ درصد تسهیلات پرداخت شده در بخش کشاورزی، در زیر بخش صنایع وابسته و خدمات کشاورزی بوده است و سایر زیر بخش ها از جمله مرغداری و دامداری، زراعت، باغداری، شیلات و … به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

اما نکته جالب توجه این است که در سایر بخش های تولید نیز این بانک با افزایش میزان تسهیلات به تقویت تولید در بخش شیلات، باغداری، دامداری و... پرداخته به نحوی که در زیربخش باغبانی ۵۶ درصد، در حمایت از آبزی پروری ۱۰۸ درصد، در زیر بخش زراعت ۷۸ درصد و در پشتیبانی از دامداران و مرغداران، میزان تسهیلات ۲۱۰ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۱۶۲٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha