۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
۹۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود/پیش بینی افزایش ۱۵ درصدی محصولات
در گفتگو با بازار عنوان شد

۹۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود/پیش بینی افزایش ۱۵ درصدی محصولات

یاسوج - رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالیانه ۹۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.

الیاس تاج الدینی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: در مجموع در استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که ۳۴هزار هکتار آن به شکل آبیاری نوین انجام می شود.

وی بیان داشت: ۲۰ میلیون گل رز شاخه بریده، ۲۸۰ هزار تن محصول باغی، ۴۵۰ هزار تن محصولات زراعی و ۱۸ هزار تن ماهیان سردآبی تولید می شود.

تاج الدینی با بیان اینکه تنوع‌بخشی به تولید محصولات زراعی ضرورتی اجتناب ناپذیر است، گفت: در سال جاری کشت بهاره در ۱۸ هزار هکتار از مزارع استان انجام شد.

وی محصولات زراعی، جالیزی، سبزیجات و صیفی جات را از جمله این محصولات عنوان کرد و گفت: اکنون در در مناطق گرمسیری و سردسیری استان کشت محصولات جالیزی و حبوبات آغاز شده است.

توزیع کود یارانه ای در کهگیلویه و بویراحمد

تاج الدینی با بیان اینکه کشت محصولات بهاره در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۵درصد افزایش خواهد داشت، افزود: گوجه فرنگی، هندوانه، کدو، خربزه، ذرت، برنج، ماش و لوبیا و سبزیجات مختلف از مهمترین محصولاتی است که در مزارع استان کشت می شود.

وی اظهار داشت: در راستای افزایش کیفیت و کمیت محصولات در استان و کمک به کشاورزان، بذرهای اصلاح شده برای برخی محصولات مانند گوجه فرنگی و ذرت توزیع و کود نیز به قیمت یارانه ای توزیع می شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان بر افزایش زیرساخت های صنایع تبدیلی مانند سردخانه نگهداری میوه، در استان تاکید کرد و گفت: توسعه آبیاری های نوین، کشت گیاهان دارویی و محصولات با مصرف آب کمتر مانند کلزا از راهبردهای جهاد کشاورزی برای افزایش درآمد بهره برداران است.

وی افزود: مجوز احداث سردخانه بزرگ ۱۰ هزار تنی در استان اخذ شده و با راه اندازی این طرح، زمینه صادرات میوه از طریق گمرک استان به کشورهای خارجی فراهم می شود.

تولید گوجه فرنگی ۱۵ درصد افزایش یافت

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مهمترین تولیدات کشاورزی استان را سیب، گندم، میوه های هسته دار تابستانی، مرکبات، انگور، عسل، گردو و محصولات دامی عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین محصولات جالیزی استان گوجه فرنگی است که کشت پاییزه آن در زمینهای کشاورزی مناطق گرمسیر استان انجام می شود و در سال گذشته این محصول افزایش ۱۵ درصدی داشت.

تاج الدینی با بیان اینکه میانگین تولید گوجه در هر هکتار از مزارع در استان ۴۰ تن است، تصریح کرد: تولید این میزان گوجه در استان نیاز بازار استان و چند استان دیگر را نیز تامین می کند.

وی این استانها را شامل تهران، فارس و اصفهان عنوان کرد و افزود: همچنین میزان تولید کلزا در استان به بیش از دو برابر رسیده و در سال گذشته بیش از دو هزار تن محصول دانه‌های روغنی کلزا در مناطق گرمسیری استان خرید تضمینی شد.

تاج الدینی تاکید کرد: میزان تولید کلزا در سال ۹۷ در استان یک هزار و ۲۰۰ تن بود که در سال گذشته این میزان به بیش از سه هزار تن رسید.

کد خبر: ۱۶٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha