۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

قیمت نفت در آغاز معاملات افزایش یافت و این در حالی است که نگرانی ها درباره بهبود تقاضا مانع از افزایش نرخ نفت شده است.

به گزارش بازار، در آغاز معاملات روز گذشته جمعه، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱.۲۵ دلار معادل ۱.۳ درصد افزایش به ۱۰۰ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید. همچنین، نفت خام WTI با ۹۰ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش به ۹۶ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته استفن اینس، شریک مدیریت دارایی SPI، «نفت مطابق با سیاست فدرال رزرو و پیامدهایی که می تواند بر کاهش تقاضا و دلار آمریکا داشته باشد، معامله می شود.»

عدم قطعیت افزایش نرخ و داده‌های ضعیف اقتصادی، هر دو قرارداد نفتی را در روز پنجشنبه به پایین‌ترین سطح خود رساند، که کمتر از بسته شدن آن در ۲۳ فوریه، یک روز قبل از حمله روسیه به اوکراین در آنچه مسکو آن را «عملیات نظامی ویژه» می‌نامد، بود.

با این حال، هر دو برنت و WTI تقریباً تمام زیان‌های خود را تا پایان معاملات پس گرفتند و نگرانی ها درباره چشم انداز تقاضا همچنان قیمت نفت را محدود نگه داشته است.

به گفته تحلیلگران ANZ Research، قیمت های بالا همچنین به نظر می رسد که تقاضا برای بنزین در ایالات متحده را کاهش داده است.

در همین حال، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه به عربستان سعودی سفر خواهد کرد؛ جایی که در نشست سران متحدان خلیج فارس شرکت خواهد کرد و از آنها می‌خواهد نفت بیشتری تولید کنند.

با این حال، ظرفیت اضافی در اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت رو به اتمام است و اکثر تولیدکنندگان با حداکثر ظرفیت پمپاژ می کنند و مشخص نیست عربستان سعودی چقدر می تواند به سرعت وارد بازار شود.

کد خبر: ۱۶۲٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha