۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
بازده تولید در کشت و صنعت شهمیرزاد افزایش یافت| ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

بازده تولید در کشت و صنعت شهمیرزاد افزایش یافت| ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان

مهدی‌شهر- صادقی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان، از افزایش بازده تولید در کشت و صنعت شهمیرزاد خبر داد و گفت: ‌۷۰۰ هکتار زمین در اختیار این مجموعه قرار دارد.

محمد رضا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در حاشیه بازدید از مجموعه کشت و صنعت شهمیرزاد، با اشاره به افزایش بازده تولید در این مجموعه به مثابه یکی از رویکردها و راهبردهای اقتصادی استان سمنان، ابراز کرد: کشت و صنعت شهمیرزاد با وسعت‌ ۷۰۰ هکتاری، فرصت بسیار مناسبی برای توسعه باغداری و افزایش بازدهی محصولات کشاورزی است.

وی درباره مزیت های توسعه سرمایه گذاری و تولید در این مجموعه گفت: تعداد بالای سهام داران این مجموعه، زمینه مناسبی برای توسعه سرمایه گذاری در این حوزه است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان همچنین بیان کرد: پرورش آبزیان، پرورش دام سبک و سنگین و ظرفیت‌های گردشگری از دیگر مزیت های این مجموعه است.

صادقی افزود: با حمایتی که مجموعه مدیران استانی در سراسر استان سمنان و همچنین در راستای دور دوم سفر ریاست جمهوری خواهد داشت، گام‌های موثر در راستای حمایت و توسعه طرح های این کشت و صنعت برداشته شود.

تعداد بالای سهام داران این مجموعه، زمینه مناسبی برای توسعه سرمایه گذاری است

وی با بیان اینکه تسهیلات خوبی نیز در اختیار تولیدگران قرار داده می شود، افزود: توسعه کشت و صنعت ها بهترین ظرفیت ها برای ارتقای بهره وری تولید از طریق استفاده از دانش بنیان ها خواهند بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان همچنین با اشاره به اینکه نخستین نشست علمی هم اندیشی و کارگاه های مشارکتی طرح ملی قطب دامپروری شهرستان مهدی‌شهر در راستای اجرای مصوبه سفر رئیس جمهور روز گذشته برگزار شد، ابراز کرد: با جدیت به دنبال مصوبه دولت در راستای اعلام مهدی شهر به مثابه قطب دامپروری هستیم.

صادقی افزود: طرح مطالعاتی پروژه ملی قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر که توسط جهاد دانشگاهی استان انجام می شود، به خوبی پیشرفت داشته و اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بحث ذخیره ژنتیکی دام سنگسری یکی از مولفه‌های طرح مهدی‌شهر قطب دامپروری است، بیان داشت: توجه ویژه به ایستگاه اصلاح نژاد دیگر اقدامی است که در این زمینه در دستور کار قرار دارد همچنین باید گفت رضایت از انجام روند مطالعات طرح ملی قطب دامپروری مهدی‌شهر در جهاد دانشگاهی سمنان وجود دارد.

کد خبر: ۱۶۲٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha