۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
افزایش ۲ برابری مساحت شهرک های کشاورزی در آذربایجان غربی
مدیر شهرک‌های کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

افزایش ۲ برابری مساحت شهرک های کشاورزی در آذربایجان غربی

ارومیه - مدیر شهرک‌های کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری طبق برنامه ریزی های انجام شده مساحت شهرک های کشاورزی استان دو برابر می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، سعید جفایی در مراسم کلنگ زنی و آغاز ساخت سازه در شهرک گلخانه ای درشک سلماس که با حضور مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: هشت شهرک کشاورزی در استان با کاربری گلخانه ای وجود دارد که مجموع مساحت این هشت شهرک، ۴۷۱ هکتار است.

وی ادامه داد: تاکنون پنج شهرک، احداث و عملیاتی شده است و ششمین شهرک نیز شهرک گلخانه ای سلماس است که مقدمات راه اندازی دو شهرک در استان نیز فراهم شده است که این دو شهرک در شهرستان های بوکان و میاندوآب قرار دارند.

مدیر شهرک‌های کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به راه اندازی شهرک کشاورزی سلماس گفت: شهرک کشاورزی درشک سلماس در سطح ۵۰ هکتار بوده که مساحت ۳۷ هکتار آن، مفید برای گلخانه بوده و دارای ۵۴ قطعه قابل واگذاری برای متقاضیان واجد شرایط است.

جفایی بیان کرد: تاکنون پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای احداث این شهرک هزینه شده و دارای زیرساخت هایی چون آب، برق و گاز بوده و آماده برای احداث واحدهای گلخانه ای است.

وی اضافه کرد: از میان تمام واحدهای قابل واگذاری، ۶۰ درصد واگذار شده و ۱۷ سرمایه گذار در این شهرک مستقر شده اند و امروز اولین سرمایه گذار بعد از اخذ تسهیلات موفق به ساخت و ساز و فعالیت شده است.

جفایی افزود: در شهرستان سلماس به ازای هر هکتار از سازه گلخانه ای، برای ۱۰ تا ۱۲ نفر ایجاد اشتغال می شود و در مجموع برای ۵۰۰ نفر در آینده نزدیک، زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

کد خبر: ۱۶٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha