۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
دولت در صدور مجوزهای بهداشتی همکاری کند/ آمادگی تولید روزانه ۵ هزار ماسک
در گفت‌وگو با بازار تأکید شد؛

دولت در صدور مجوزهای بهداشتی همکاری کند/ آمادگی تولید روزانه ۵ هزار ماسک

قم - مدیر یک شرکت فناور در قم با تأکید بر اینکه دولت باید در صدور مجوزهای بهداشتی با کارآفرینان همکاری کند، گفت: مسئولان در شرایط بحرانی زمینه فعالیت پیشگامان سلامت را فراهم کنند.

مهدی مهدوی‌یار در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در زمینه فرمولاسیون بهینه تولید غذای فراسودمند ماهیان زینتی گوشتخوار فعالیت می‌کند، گفت: حوزه فعالیت ما در زمینه کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه از همان روزهای شیوع کرونا در چین این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کرده است، گفت: ما می‌دانستیم که شیوع کرونا در ایران مشکلات و چالش‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

این کارآفرین حوزه کشاورزی با بیان اینکه شرکت تحت مدیریت وی یکی از اولین شرکت‌هایی بوده که تولید ماسک را آغاز کرده است، گفت: متأسفانه از همان روزها اقدام به اخذ مجوز کردیم که تاکنون به این درخواست پاسخی داده نشده و در حال حاضر تولید خود را متوقف کرده‌ایم.

وی با طرح این موضوع که در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده الکلی و پایه وایتکس نیز فعالیت داشته‌ است، گفت: تاکنون ۱۵ هزار ماسک سه لایه، ۲ هزار بطری مواد ضد عفونی کننده الکلی و ۵ هزار بطری مواد ضد عفونی کننده پایه وایتکس را تولید کرده‌ایم.

مهدوی‌یار با انتقاد از نحوه صدور مجوز تولید، گفت: سازمان غذا و دارو به ما می‌گوید اشکالی ندارد می‌توانید تولید داشته باشید اما از طرفی مدعی است در صورت بروز اشکال هیچ مسئولیتی را به عهده نمی‌گیرد و یکی از شاکیان علیه ما خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه قائل به دریافت مجوز و کار قانونی است، گفت: مسئولان باید در شرایط بحرانی زمینه فعالیت پیشگامان سلامت را فراهم آورند.

این مدیر شرکت فناور با اعلام اینکه در زمان جنگ نظامی به دلیل شرایط اضطراری بیمارستان‌های صحرایی فعالیت می‌کند، گفت: بحران شیوع کرونا هم شرایط اضطراری محسوب می‌شود و باید دولت زمینه فعالیت خادمان حوزه سلامت را فراهم کند.

مقابله با دلالان با راه اندازی فروشگاه اینترنتی

وی با تأکید بر اینکه به عنوان یک شرکت استارتاپی وظیفه اجتماعی حمایت از سلامت مردم را برعهده دارد، گفت: ما شاید جزو معدود شرکت‌هایی بودیم که با درک عمق فاجعه شیوع کرونا به صورت همه جانبه از همان روز اول در تولید انواع ماسک و ضد عفونی کننده فعال شدیم.

مهدوی یار با طرح این مطلب که به سهم خود جلوی دلالی بازی افراد سودجو را گرفته‌ است، گفت: ما از همان ابتدای بحران کرونا با راه اندازی فروشگاه‌های اینترنتی و عرضه مستقیم کالا قصد داشتیم از فعالیت دلالان سوداگر در بازار توزیع ماسک و ضد عفونی جلوگیری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه آمادگی تولید روزانه ۵ هزار ماسک سه لایه را دارد، گفت: در حال حاضر در دو شهر قم و تهران پخش لحظه‌ای ضدعفونی کننده و ماسک را داریم و بهترین گزینه را برای ماندن مردم در خانه انتخاب کرده‌ایم.

کد خبر: ۱۶٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha