۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
برای دریافت گواهینامه ایزو معتبر چه باید کرد؟

برای دریافت گواهینامه ایزو معتبر چه باید کرد؟

دریافت ایزو معتبر یکی از چالش هایی است که این روزها مدیران سازمان ها با آن مواجه هستند.

بازار؛ گروه صنعت: دریافت ایزو معتبر یکی از چالش هایی است که این روزها مدیران سازمان ها با آن مواجه هستند.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند اکنون که تعداد شرکت های فعال در این زمینه گسترش یافته، مسلما پروسه اخذ ایزو فوری آسان‌تر شده است.

در حالی که با توجه به معتبر نبودن برخی از این شرکت ها و موسسات، فرآیند یافتن شرکتی معتبر که در مدت زمانی کوتاه و با هزینه‌ای مناسب، مراحل اخذ گواهینامه ایزو را اجرا نماید دشوارتر از پیش شده است.

از طرفی در حال حاضر اخذ گواهینامه ایزو اعتبار موسسات را افزایش داده و مزایای بسیاری برای ایشان فراهم می‌آورد. بر همین اساس در چند سال اخیر، تقاضای اخذ گواهینامه ایزو روند رو به افزایش داشته است. همین مسئله نیز سبب شده تا افراد سودجو بیش از پیش به دنبال دستیابی به مقاصد خود باشند.

اما اگر به دنبال اخذ گواهینامه ایزو فوری و معتبر هستید نگران نباشید، فقط کافیست تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید!

برای دریافت گواهینامه ایزو معتبر چه باید کرد؟

مراحل دریافت گواهینامه ایزو

دریافت گواهینامه ها و پروانه های مهم و بین المللی مانند ایزو، پروسه خاص خود را دارند. در هر حالت این مراحل می‌بایست به ترتیب طی شوند تا در نهایت گواهینامه ایزو صادر شود. منتهی این فرآیند در موسسات ارائه دهنده خدمات اخذ ایزو فوری، سریع‌تر و دقیق‌تر اجرا خواهد شد.

مراحل دریافت گواهینامه ایزو عبارتند از:

مرحله اول؛ اجرای الزامات و ضوابط اعلام شده توسط ایزو

قطعا شما پیش از عملی شدن هر طرحی در سازمان خود، ابتدا زمینه را برای اجرای طرح مورد نظر فراهم می‌کنید. اخذ گواهینامه ایزو نیز دقیقا مانند اجرای یک طرح مهم در سازمان است. به عبارت دیگر برای این که بتوانید برای دریافت گواهینامه ایزو اقدام کنید، ابتدا باید آمادگی لازم را در سازمان و کارکنان خود ایجاد نمایید.

سازمان جهانی ایزو ضوابط و مقرراتی در جهت صدور هر یک از گواهینامه های خود اعلام کرده است. شما برای دریافت گواهینامه مورد نظر باید تک تک ضوابط اعلام شده در قالب آن را در سازمان خود به اجرا درآورید. به طور مثال اگر به دنبال اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ هستید، می‌بایست فرآیند تولید محصول یا ارائه خدمات در سازمان را متناسب با الزامات استاندارد ایزو ۹۰۰۱ طراحی و اجرا کنید.

مرحله دوم؛ تعیین مرجع صدور گواهینامه ایزو

اکنون پس از اجرای الزامات، نوبت به تعیین مرجع صدور معتبر و عقد قرارداد با این مرجع می‌رسد. مرجع معتبر در زمینه اخذ گواهینامه ایزو فوری، مرجعی است که تحت اعتبار مراجع اعتباردهی (IAF یا ASCB) فعالیت کند. این مراجع در اصطلاح به مراجع CB شناخته می‌شوند.

توجه داشته باشید که گواهینامه ایزو صادر شده تنها زمانی از اعتبار لازم برخوردار خواهد بود که توسط مرجع صدور معتبر CB صادر شده باشد.

برای دریافت گواهینامه ایزو معتبر چه باید کرد؟

مرحله سوم؛ بازرسی اولیه و صدور گواهینامه ایزو

در این مرحله از فرآیند اخذ گواهینامه ایزو ، نیاز به فعالیت تایید در محل (ممیزی) خواهد بود. ممیزی یا تایید در محل عبارت است از: مراجعه کارشناسان مرجع CB برای بازرسی و بازبینی سازمان و اطمینان از مطابق بودن پروسه تولید محصول یا ارائه خدمات در آن سازمان با الزامات تعریف شده.

بازبینی خط تولید سازمان و انطباق مراحل اجرایی آن با ضوابط اعلام شده در قالب استاندارد ایزو، مهمترین مرحله اخذ گواهینامه ایزو محسوب می‌شود. زیرا در صورت مغایرت میان فرآیندهای اجرایی در سازمان و الزامات ایزو، تمام مراحل باید از ابتدا طی شوند.

نکته مهم این که ممیزی صرفا به خود سازمان منحصر نیست و با توجه به نوع گواهینامه درخواستی شما، ممکن است سازمان های ذی‌ربط را هم شامل شود.

پس از انجام برنامه ممیزی، در صورت نبود هیچگونه مشکلی کارشناسان تاییدیه‌ای صادر و به مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو ابلاغ خواهند کرد. در نهایت نیز گواهینامه ایزو با اعتبار سه سال صادر خواهد شد.

مدارک مورد نیاز اخذ گواهینامه ایزو فوری

مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهینامه ایزو فوری که باید توسط سازمان متقاضی به شرکت صادر کننده گواهینامه ایزو ارائه شوند، بسته به این که گواهینامه به کدام دسته از استانداردهای این سازمان اشاره دارد، متفاوت خواهند بود. زیرا همانطور که می‌دانید استانداردهای ایزو گستره وسیعی از ضوابط و اصول را شامل می‌شوند و برای سازمان های گوناگون با عملکردهای متفاوت کاربرد دارند.

در مجموع شما برای اخذ گواهینامه ایزو، باید مدارکی مبنی بر اجرای تمام ضوابط و اصول در قالب سیستم مربوطه، در سازمان را ارائه دهید. به طور مثال اگر قصد دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ را دارید باید مدارکی نشان دهنده رویه های مستند و پروتکل های اجرایی در سازمان، دستورالعمل های جزئی در خط تولید و همچنین سوابق کاری سازمان را ارائه دهید.

در کنار مدارک اختصاصی هر گواهینامه، مدارک ثبتی و حقوقی که نشان دهنده ثبت شرکت و علامت تجاری متقاضی دریافت گواهینامه ایزو هستند نیز برای اخذ ایزو فوری لازم اند.

اخذ گواهینامه ایزو معتبر با ایزوسیستم

حال پس از ذکر مباحث مهم در رابطه با گواهینامه های ایزو و نحوه اخذ آن ها، قصد معرفی یکی از مراکز معتبر در این زمینه را داریم. اگر قبلا برای دریافت گواهینامه های ایزو اقدام کرده باشید، حتما نام ایزوسیستم را شنیده اید.

ایزوسیستم تنها شرکت رتبه ۱ خدمات مشاور کیفیت کشور و برترین مرکز صدور گواهینامه های ایزو است. این شرکت با داشتن پروانه رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت و کادری مجرب متشکل از کارشناسان متخصص آماده ارائه خدمت به هموطنان عزیز در داخل و خارج از کشور می‌باشد.

برای دریافت گواهینامه ایزو معتبر چه باید کرد؟

دریافت مشاوره پیش از ثبت درخواست صدور گواهینامه، در سریع‌تر طی شدن فرآیند اخذ گواهینامه ایزو نقش اساسی خواهد داشت. کارشناسان مجموعه ایزو سیستم با مشاوره رایگان تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. پس از ثبت سفارش از جانب شما نیز، مراحل پیاده سازی الزامات ایزو، ممیزی اولیه و ثانویه در سازمان تماما توسط این مجموعه انجام خواهد شد.

در ضمن ایزو سیستم با صادر کننده های گواهینامه های ایزو معتبر همکاری داشته و به این ترتیب گواهینامه ایزو مورد نیاز شما را در مدت زمانی کوتاه و با اعتبار بالا، اخذ خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره، ثبت درخواست صدور گواهینامه ایزو یا سایر گواهینامه های بین المللی، مشاهده پروانه های رسمی ایزوسیستم به سایت www.isosystem.org مراجعه نمایید.

برای مشاور رایگان می توانید همین حالا با شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ تماس حاصل فرمایید.

منبع:

ایزوسیستم

https://isosystem.org

کد خبر: ۱۶۱٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha