۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷
حضور شرکت های گلستانی در نمایشگاه اکتائو| ۱۰۰ هزار تن کالا از اینچه برون صادر شد
در گفتگو با بازار بیان شد؛

حضور شرکت های گلستانی در نمایشگاه اکتائو| ۱۰۰ هزار تن کالا از اینچه برون صادر شد

گرگان- چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان با موفقیت آمیز خواندن حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه آلماتی قزاقستان گفت: در سه ماه آینده در نمایشگاه اکتائو قزاقستان حضور خواهیم یافت.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۰۰ هزار تن کالا از گمرک اینچه برون صادر شده که رقمی معادل ۶۰ میلیون دلار ارزآوری برای گلستان به همراه داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گلستان ادامه داد: سال گذشته در مجموع حدود ۴۰۰ هزار تن کالا با ارزآوری ۲۵۰ میلیون دلار از گمرک اینچه برون صادر شده که این میزان صادرات صرفاً خروجی از گمرکات گلستان است.

وی افزود: بخشی از اقلام صادراتی گلستان مانند انواع محصولات لبنی از سایر گمرک های غربی کشور به عراق و کردستان صادر شده که میزان آن در زمره صادرات گلستان محاسبه نشده است.

چوپانی گفت: در شمال گلستان بازار حدود ۲۷۰ میلیون نفری فراروی بازرگانان بوده که می‌توانیم بخش زیادی از نیازهای این بازار را تامین کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: با توجه به مزیت های صادراتی، تلاش داریم به منظور دورزدن تحریم‌ها کالاهای صادراتی و وارداتی را تهاتر کنیم اما نرخ گذاری چندگانه ارز در داخل کشور مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی گفت: اختلاف قیمت بین ارز نیمایی که برای محصولات وارداتی محاسبه می شود با نرخ آزاد دلار در صادرات چالش هایی را ایجاد کرده که امیدواریم با مذاکره بتوانیم آنها را برطرف کنیم.

چوپانی به حضور شرکت‌های گلستانی در نمایشگاه آلماتی اشاره کرد و گفت: حضور موفق در شرکت های دانش بنیان و بازرگانان سبب شده تا ظرف سه ماه آینده هم در نمایشگاه اکتائو ایالت منگستائو کشور قزاقستان حضور یابیم.

کد خبر: ۱۶۱٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha