۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
افزایش ۵۶ درصدی قیمت خرید تضمینی پیله تر ابریشم در سال جاری
رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور خبر داد

افزایش ۵۶ درصدی قیمت خرید تضمینی پیله تر ابریشم در سال جاری

سروری، رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم امسال افزایش خوبی داشته و با ۵۶ درصد افزایش ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عدیل سروی روز یکشنبه در حاشیه آغاز توزیع تخم نوغان در مرکز توسعه نوغانداری کشور در رشت گفت: امسال ۴۷ هزار جعبه تخم نوغان برای نوغانداران سراسر کشور تامین شده است.

وی اظهار داشت: کار نوغانداری در تمامی استان های کشور انجام می شود.

سروی با بیان اینکه در ۱۴ استان کشور شامل مناطق گرمسیری توزیع نوغان انجام شد، افزود: اکنون توزیع تخم نوغان در مراکز استان های معتدل در حال انجام است.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور خاطر نشان کرد: سال گذشته به فضل خداوند، تلاش نوغانداری کشور و حمایت دولت در نوغانداری به لحاظ تولید و بازار فروش وضعیت خوبی داشتیم که این مهم رضایتمندی خوبی در کشاورزان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۳۸۵ تن تولید پیله ابریشم در کشور داشتیم، اضافه کرد: هم اکنون،   ۲۵ هزار خانوار در سراسر کشور کار پرورش کرم ابریشم را انجام می دهند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت های دولت به خانوارهای نوغاندار، اظهار داشت: برای حمایت از نوغانداران، تامین تخم نوغان به صورت یارانه ای و به قیمت سال های گذشته هفت هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۸۷ هزار اصله نهال توت به صورت رایگان در بین نوغانداران ۱۹ استان کشور توزیع شد، خاطر نشان کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم نیز امسال افزایش خوبی داشته و با ۵۶ درصد افزایش ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور بیان داشت: روند نشان می دهد که شاهد بازار خوب در پیله ابریشم باشیم و امیدواریم با تلاش نوغانداران بتوانیم در مسیر خوداتکایی صنعت فرش، منسوجات ابریشمی و تولید داخل قدم برداریم.

کد خبر: ۱۶٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha