۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
طلا بر سر دو راهی| لزوم حفظ حمایت مهم ۱۷۱۹ دلاری برای جلوگیری از ریزش بیشتر قیمت
تحلیل بازار طلا؛

طلا بر سر دو راهی| لزوم حفظ حمایت مهم ۱۷۱۹ دلاری برای جلوگیری از ریزش بیشتر قیمت

قیمت طلا همچنان در الگوی نمودار نزولی گُوِه ای نزولی یک هفته ای و نزدیکی خط حمایت نمودار ذکر شده به سر می برد و از این رو، عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشته است.

به گزارش بازار، قیمت طلا همچنان در الگوی نمودار نزولی گُوِه ای نزولی یک هفته ای و نزدیکی خط حمایت نمودار ذکر شده به سر می برد و از این رو، عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشته است.

شایان ذکر است که شرایط نمایش داده شده توسط اندیکاتور RSI چهارده روزه خریداران را به شک و تردید برای ورود به بازار کشیده و به همین دلیل نیز، با کاهش تقاضای در بازار جهانی طلا روبرو هستیم که نتیجه آن چیزی نیست جز باقی ماندن قیمت زیر خط ۱۷۴۰ دلار.

طلا بر سر دو راهی| لزوم حفظ حمایت مهم ۱۷۱۹ دلاری برای جلوگیری از ریزش بیشتر قیمت


در صورتی که قیمت طلا به بیش از ۱۷۴۰ دلار افزایش یابد، خط روند شیب دار نزولی از ۲۹ ژوئن شکسته شده و نخستین هدف قیمت نزدیک به ۱۷۷۵ دلار در نمودار روند قیمت ظاهر خواهد شد.

برعکس، خط پایین گوه مذکور، نزدیک به نقطه ۱۷۱۹ دلار بوده و محدوده حمایت کلیدی اولیه قیمت طلا را در ۱۷۱۹ تا ۱۷۲۵ دلار قرار می دهد. تنها در صورت حفظ این حمایت می توان افزایش قیمت به سمت هدف ۱۷۷۵ دلار را انتظار داشت.

لازم به ذکر است در پی انتشار گزارش نه چندان مطلوب وضعیت تورم و رشد اقتصادی در اروپا و آمریکا از یک سو و ادامه سیاست های تهاجمی فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا برای ادامه روند افزایش نرخ بهره بانکی، طلا تا حد زیادی تحت فشار قرار گرفته و زمینه رقابت را به دلار قدرتمند فدرال رزرو واگذار نموده است.

کد خبر: ۱۶۱٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha