۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲
۷۰ هزار تن جو از مزارع کردستان برداشت می شود

۷۰ هزار تن جو از مزارع کردستان برداشت می شود

سنندج – اسکندری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از پیش بینی برداشت ۷۰ هزار تن جو از مزارع این استان طی سال زراعی جاری خبر داد.

پیمان اسکندری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به کشب مناسب محصول جو در مزارع استان کردستان طی سال زراعی جاری، گفت: پیش بینی می شود که امسال از سطح مزارع بیش از ۷۰ هزار تن جو برداشت شود.

وی به میزان کشب محصول جو در استان کردستان اشاره کرد و افزود: در سال زراعی جاری در مجموع ۳۶ هزار هکتار از مزارع زیر کشت قرار گرفته است که ۳۰ هزار هکتار آن مربوط به اراضی دیم و شش هزار هکتار هم مربوط به اراضی آبی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان از آمادگی شرکت پشتیبانی امور دام سازمان برای خرید جو تضمینی از کشاورزان این استان خبر داد و گفت: بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و بر مبنای شاخص های تعیین شده استاندارد وزارتخانه جو مازاد کشاورزان را به نرخ تضمینی خریداری می کند.

وی با اشاره به اینکه نرخ تعیین شده برای خرید جو از کشاورزان هر کیلوگرم صدو پنج هزار ریال است، عنوان کرد: در همین راستا در استان کردستان سه مرکز خرید در شهرستان های سنندج، دهگلان و سقز کار خرید تضمینی جو از کشاورزان را انجام می دهند.

اسکندری با اشاره به آخرین میزان جو انبار شده در استان کردستان تا روز گذشته، یادآور شد:طی دو روز اخیر مقدار ۲۰۰ تن جو در انبار دهگلان خرید انجام شده و فرآیند خرید تا پایان فصل برداشت در استان ادامه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: کشاورزان در صورت دارا بودن معرفی نامه از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها و یا مراکز خدمات جهاد کشاورزی محدودیتی برای تحویل به مراکز خرید ندارند.

کد خبر: ۱۶۱٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha