۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
مرکز بین گارگاهی شرکت توسعه گری پردیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در بیرجند افتتاح شد

مرکز بین گارگاهی شرکت توسعه گری پردیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در بیرجند افتتاح شد

بیرجند- با حضور معاون سازمان فنی حرفه ای کشور مرکز بین گارگاهی شرکت توسعه گری پردیس در ایستگاه تحقیقاتی شتر و گونه های مرتعی ستاد در دشت بجد استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید مجتبی موسوی امروز در مراسم افتتاح این مرکز اظهارکرد: با توجه به هماهنگی انجام شده و همکاری اداره کل فنی حرفه ای استان و ظرفیت علمی و عملی ایستگاه تحقیقاتی ستاد اجرایی برای کارآموزان ٣٠٠ساعت دوره های آموزشی در رشته های علوم دامی و طیور و باغات و زراعت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در پایان دوره برای متقاضیان گواهینامه فنی حرفه ای صادر خواهد شد، عنوان کرد: مجموعه ایستگاه اصلاح نژاد شتر و گونه های مرتعی بجد ستاد اجرایی تا کنون ۴ مقاله آی اس آی و دو کتاب در زمینه ی شتر و تغذیه شتر به چاپ رسانده است.

وی ادامه داد: کیت انتخاب ژنومی و تولید لوک برتر ، بررسی تغذیه خارشتر در جیره شتر، انسولین شیر شتر، ساربان یار از دیگر طرح ها و اقدامات پژوهشی مجموعه است.

وی بیان کرد: کشت نهال و گونه های مرتعی نیز از دیگر طرح های پژوهشی است که با توجه به شرایط زیست بوم خراسان جنوبی ضرورت افتتاح این گونه کارگاه ها برای ارتقای دانش و اشتغال پذیری فارغ التحصیلات مورد نیاز است.

کد خبر: ۱۶۱٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha