۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
درآمد سرانه استان زنجان حدود ۹۰ درصد میزان متوسط کشوری است
معاون امور اقتصادی استانداری زنجان:

درآمد سرانه استان زنجان حدود ۹۰ درصد میزان متوسط کشوری است

زنجان-قاسملو،معاون امور اقتصادی استانداری زنجان ،با بیان اینکه درآمد سرانه استان زنجان حدود ۹۰ درصد میزان متوسط کشوری است ،گفت: امسال رشد اقتصادی که برای این استان ۸.۷ درصد در نظر گرفته شده است.

خلیل قاسملو در گفتگو با خبرنگار بازار، به وضعیت منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: فراخوان انجام این کار داده شده تا سرمایه گذاران پای کار آمده و در این زمینه مشارکت کنند.

وی اظهار داشت: ۸۴۵ هکتار زمین در ۱۷ کیلومتری شهر زنجان به سمت جاده سارمساقلو برای این امر پیش بینی شده و با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان شاهد رشد و توسعه استان خواهیم بود.

معاون امور اقتصادی استانداری زنجان،گفت: تورم ماهانه در سبد غذایی استان زنجان ۱۴.۹ درصد است و ورم نقطه‌ای در خردادماه نسبت به مدت مشابه کشوری ۵۹.۵ درصد و استانی ۵.۲ درصد بوده است.

قاسملو تاکید کرد: تورم مواد غذایی و دخانیت در سطح کشور ۲۵.۴ درصد است که استان زنجان در عدد ۲۴.۳ درصد قرار دارد.

وی افزود: تورم نقطه‌ای سبد غذایی در کشور ۸۱.۶ درصد و استان ۷۸.۴ درصد است و در تورم ۱۲ ماهه سبد غذایی با درصد ۵۲.۱ درصد در رتبه سیزدهم کشوری هستیم.

معاون امور اقتصادی استانداری زنجان،ابراز داشت: درآمد سرانه استان حدود ۹۰ درصد میزان متوسط کشوری است و امسال رشد اقتصادی که برای این استان ۸.۷ درصد در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۶۱٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha