۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
گرگان مقصد گردشگری نیست
معاون خدمات شهری شهرداری گرگان:

گرگان مقصد گردشگری نیست

گرگان - سالاری، معاون خدمات شهری شهرداری گرگان، گفت: گرگان انتخاب مسافران برای سفر و مقصد گردشگری نیست، بلکه گذرگاهی برای عبور و محلی برای استراحت موقت است.

احمدعلی سالاری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مسافران، گرگان را نه به عنوان مقصد گردشگری بلکه مسیری برای رسیدن به مشهد مقدس و مازندران می‌شناسند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان، افزود: مسافرانی که گذری به گرگان سفرمی کنند فقط محور ناهارخوران را به عنوان جاذبه‌ گردشگری می‌‏شناسند.

وی ضمن بیان اینکه باید برای مدیریت شهری گرگان اقدام شایسته‌ای صورت گیرد، گفت: ایجاد کمپ مسافر با امکانات رفاهی از اقداماتی است که باعث می‌شود مسافر چند روزی در گرگان اقامات داشته و زمان بیشتری برای استفاده از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهر صرف کند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان با بیان این نکته که باید برای ایجاد کمپ مسافر، ابتدا زیرساخت امکانات رفاهی مسافران را مهیا کرد، افزود: به طور معمول مسافران برای اقامت به دو نکته آب و هوای مطبوع و امنیت توجه می‌کنند؛ رغبت مسافران برای اقامت در ناهار خوران به دلیل هوای مناسب و مناظر زیبای طبیعی است بنابراین لازم است در محور ناهارخوران کمپ‌های برپایی چادر ایجاد شود.

وی ادامه داد: فضای جنب رستوران بابا طاهر، آسفالت ضلع شمالی آبشار صخره‌ای و فضای آزاد سمت راست انتهای بلوار ناهارخوران(شهربازی قدیم) در محور گردشگری ناهارخوران برای کمپ موقت در نظرگرفته شده است.

سالاری افزود: مامورین شهرداری به منظور جلوگیری از برپایی چادر در معابر و خشک کردن غیر معمول لباس توسط مسافرین هر روزه از ساعت ۶ عصر به مدت ۱۲ ساعت در حال گشت زنی هستند.

او میدان بسیج شهرستان گرگان را به عنوان مبادی ورودی شهر، ظرفیت مناسبی برای ایجاد کمپ مسافر دانست و افزود: استفاده از ظرفیت اِلمان میدان بسیج و بازارچه زیرزمینی آن می‌تواند باعث افزایش حضور مسافران در این محور گردشگری شود.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری گرگان، فراهم نبودن زیرساخت امکانات رفاهی، عدم شناخت مسافران از جاذبه‌های شهر گرگان سبب شده تا گرگان اولویت و مقصد گردشگری نباشد.

وی در خاتمه اظهارکرد: خوشبختانه در حال حاضر چندین مکان در نقاط مختلف شهر برای کمپ مسافر همراه با امکانات رفاهی در نظر گرفته شده که برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ نیز قابل بهره‌برداری برای مسافران نوروزی خواهد بود.

کد خبر: ۱۶۱٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      11 1
      زیباترین شهر ایران گرگانه که خوشبختانه چون از تهران دوره و تهرانی ها کمتر بهش دسترسی دارند سالم مانده
      • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
        0 1
        ما که ناراضی هستیم مرکز استان گلستان گنبد کاووس نه گرگان
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      9 2
      حق گنبدوخوردین
    • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 0
      جانم گرگان.عشقه عشق.شهرزیباوباصفا و سرسبز.حرف نداره اصن
    • سارا IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 0
      عالیه بهترین شهرتوایران باصفاسرسبز بینظیره .گلستان و عشقه
    • محمودحامد IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 0
      فقط گرگان
    • امیر IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 0
      گلستان نگارستان ایران از پارک ملی گلستان دیدن کنید خیلی قشنگه????
    • علی اکبر مهدوی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      1 0
      چرا مسئولان استان فکری باحال شهرهای ساحلی بندر ترکمن وبندرگز نمی‌کنند تا مردم گلستان و خراسان پیمان مجبور به طی مسافت زیاد به استان مازندران و برخوردهای نامناسب آنها ونبودن امکانات رفاهی دران شهرها را تحمل کنند.تاکی باید وابسته به استان مازندران باشیم.اندکی غیرت و همشهری دوستی مسیولین. چاره ی کار هست.