۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
ادعای جدید وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره قیمت نفت

ادعای جدید وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره قیمت نفت

یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا برای راضی کردن کشورهای آسیایی به همراهی با تحریم نفتی روسیه سفر دوره‌ای خود به آسیا را آغاز کرده است.

به گزارش بازار، یک مقام آمریکایی امروز اعلام کرد: در صورتی که نفت روسیه تحریم نشود و برای قیمت نفت این کشور سقف تعیین نشود، شاهد افزایش ۴۰ درصدی قیمت و رسیدن نفت به ۱۴۰ دلار در هر بشکه خواهیم بود.

امروز ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا قرار است با شونیچی سوزوکی، وزیر اقتصاد ژاپن، درباره این پیشنهاد آمریکا گفت‌وگو کند.

این مقام آمریکایی می‌گوید: هدف از پیشنهاد آمریکا این است که قیمتی تعیین شود که هزینه تولید نفت روسیه را تامین کرده، اما به قدری بالا نباشد که باعث شود این کشور بتواند از درآمد حاصل از نفت برای ادامه درگیری نظامی با اوکراین استفاده کند.

مقام‌های دولتی ژاپن نسبت به تعیین سقف قیمتی بسیار پایین برای نفت روسیه ابراز نگرانی کرده، اما احتمال تعیین سقف قیمت ۴۰ تا ۶۰ دلار را رد نکردند.

یلن تلاش خواهد کرد تا در سایه نخستین سفر خود به منطقه آسیا - اقیانوسیه به عنوان وزیر خزانه‌داری آمریکا، حمایت کشورهای آسیایی را برای اقدام علیه نفت روسیه و تعیین سقف قیمت جلب کند.

آمریکا و دیگر کشورهای عضو گروه ۷ شامل انگلیس، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ژاپن در کنار اتحادیه اروپا در ماه ژوئن توافق کردند تا موضوع تعیین سقف قیمت و کاهش درآمدهای روسیه را مورد بررسی قرار دهند. البته هنوز جزئیات این طرح مشخص نشده است.

یلن بر این باور است که با تعیین سقف قیمت هم نفت روسیه وارد بازار جهانی خواهد شد و هم از افزایش قیمت نفت در بازار در کنار منتفع شدن روس‌ها از درآمد نفتی جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر: ۱۶۱٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha