۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
تخصیص ۸۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان
رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

تخصیص ۸۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان

زاهدان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: از سال ۹۵ تا انتهای سال ۹۸ از محل منابع استانی ۱۷۲ میلیارد تومان بابت اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در این استان در نظر گرفته شد که ۸۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، مهرداد عرب اول در نشست با وزیر کشور و ‌جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی در استان‌های سیستان و بلوچستان و فارس که با حضور استانداران این استان‌ها از طریق ویدئو کنفرانس با هدف بررسی آخرین اقدامات انجام شده در بحث بیماری کرونا، بررسی آخرین وضعیت اجرایی شدن اسناد محرومیت زدایی و تشریح برنامه‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید برگزار ‌شد، اظهار داشت: در سال ۹۸ چهار نشست اقتصاد مقاومتی با ۲۶ مصوبه و ۲۷ پروژه مصوب در حوزه اقتصاد مقاومتی در این استان برگزار شده که بالاترین این پروژه ها مربوط به بخش‌های کشاورزی و شیلات، زیربنایی و حمل و نقل بود.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی که ظرفیت‌های مناسبی در سیستان و بلوچستان وجود دارد، در راستای تحقق پروژه‌های اقتصاد مقاومتی اصلاح و نوسازی باغات خرما، پرورش شترمرغ، پرورش گیاهان دارویی، پرورش ماهی در قفس و رونق تولید محصولات گرمسیری از مهمترین پروژه‌های تحقق یافته در استان بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان از افزایش سطح زیر کشت خرمای استان و افزایش تعداد جایگاه‌های بهداشتی پرورش شتر نیز در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نام برد.

وی گفت: تعداد پروژه‌های مصوب سیستان و بلوچستان در بخش اقتصاد مقاومتی به ۴۴ پروژه افزایش پیدا کرده که بیشترین این طرح‌ها مربوط به بخش کشاورزی، شیلات، طرح‌های زیربنایی و تامین منابع آب است.

عرب اول افزود: در سال جهش تولید نیز بر اساس دستورالعمل سازمان برنامه و بودجه کشور، با برگزاری نشست استانی ۱۳۲ پروژه برای سیستان و بلوچستان مصوب شد که برای بررسی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده که بیشتر این طرح‌ها در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری، آب، زیربناها و طرح‌های تملک دارایی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: بیشترین تکالیف در منطقه سیستان مربوط به حوزه وزارت نیرو و کمترین آن مربوط به میراث فرهنگی، اقتصاد و دارایی، قاچاق کالا و ارز و بنیاد مستضعفان است و میانگین درصد تحقق این تکالیف به میزان ۴۵ درصد است.

ماندانا زنگنه افزود: در سند منطقه بلوچستان نیز بیشتر این تکالیف مربوط به حوزه وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی با هر کدام ۷۷ تکلیف است و کمترین آن مربوط به حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به میزان ۲ درصد بوده و درصد تحقق این تکالیف در منطقه بلوچستان نیز ۵۳ درصد است.

وی گفت: بر اساس تکالیف مشخص شده در این دو سند برای تعدادی از این مصوبات قابلیت تامین اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات استانی و ملی وجود دارد و برای تعدادی از طرح‌ها نیز محلی از اعتبار پیش‌بینی نشده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان بهره‌مندی از ظرفیت ردیف‌های اعتباری تعریف شده در قانون بودجه و تصویب و تاکید آن در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی کشور را خواستار شد.

کد خبر: ۱۶٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha