۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
 پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۱۴ هزار میلیارد ریالی در بخش صنعت استان سمنان
معاون امور صنایع سازمان صمت سمنان خبر داد:

 پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۱۴ هزار میلیارد ریالی در بخش صنعت استان سمنان

سمنان – معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به صدور جواز تأسیس برخی واحدهای صنعتی در یک سال گذشته گفت: سرمایه‌گذاری ۱۱۴ هزار میلیارد ریالی برای تأسیس این واحدهای صنعتی در استان پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، فرامرز محبوبی پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان ضمن بیان اینکه در یک سال گذشته دو هزار و ۱۹۲ واحد صنعتی جواز تأسیس دریافت کردند، اظهار داشت: برای این واحدها سرمایه گذاری ۱۱۴ هزار میلیارد ریالی پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل و راه‌اندازی و صدور پروانه بهره‌برداری برای این تعداد واحد زمینه اشتغال بیش از ۵۴ هزار نفر در استان فراهم می‌شود، افزود: تاکنون یک هزار و ۸۴۱ واحد صنعتی در استان دارای پروانه بهره‌برداری و مشغول به فعالیت هستند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با تأکید بر اینکه این واحدها با سرمایه گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال زمینه اشتغال ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر در استان را ایجاد کردند، تصریح کرد: طی سال گذشته تعداد دو هزار و ۳۸۹ مجوز صنعتی در این استان صادرشده است.

محبوبی بابیان اینکه ۱۹۷ واحد صنعتی در این استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند، خاطرنشان کرد: در این مدت واحدهای صنعتی با سرمایه‌گذاری حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروانه بهره‌برداری دریافت کرده و مشغول به فعالیت شدند.

وی بابیان اینکه فعالیت این واحدها زمینه اشتغال دو هزار و ۸۱۵ نفر را در استان سمنان فراهم کرده است، ابراز داشت: استان در حوزه صنعت ظرفیت‌های مطلوبی دارد که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توان گامی مؤثر در کاهش نرخ بیکاری برداشت.

کد خبر: ۱۶٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha