۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
 ۲۳۰۰ مورد بازرسی از بازار همدان انجام شد
مدیر کل استاندارد همدان:

۲۳۰۰ مورد بازرسی از بازار همدان انجام شد

همدان - مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: فروردین ماه امسال در راستای اجرای طرح «طاها» دو هزار و ۲۳۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، انبارها و مراکز توزیع این استان انجام شد.

محمد مددی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: فروردین ماه سال جاری در راستای اجرای طرح «طاها» دو هزار و ۲۳۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، انبارها و مراکز توزیع این استان انجام شد.

وی با بیان اینکه در این بازرسی ها ۹ کالا فاقد نشان استاندارد، ۱۴۱ کالا مشکوک به جعل علامت استاندارد و ۳۸ کالا فاقد کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد مشاهده شد، بیان کرد: با اجرای طرح هماهنگ استاندارد (طاها) در سطح بازار از کالاهای ابلاغ شده سازمان ملی استاندارد به فراخور فصل تولید و توزیع بازرسی صورت می گیرد.

مدیرکل استاندارد همدان افزود: با اجرای این طرح، آموزش و اطلاع رسانی قوانین و مقررات استاندارد به واحدهای صنفی و نخریدن و نفروختن کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد صورت گرفته است.

مددی تاکید کرد: رویکرد اداره استاندارد در مرحله اول بازرسی، اصلاحی و به دور از فضای جریمه است اما در صورت تکرار تخلف به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

وی اضافه کرد: طرح طاها مخفف (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) است و در این طرح کنترل بازار مصرف، کالاهای مشمول استاندارد اجباری و مواردی که در قانون لزوم کنترل آن احصاء شده به وسیله بازرسین ویژه طرح مذکور مورد ارزیابی و کنترل قرار می گیرد.

وی مهمترین هدف طرح طاها را ارتقای سطح کیفی فرآورده های تولیدی برای تامین ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه و ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد ذکر کرد.

مدیرکل استاندارد استان همدان تاکید کرد: شهروندان برای اطمینان از صحت علامت استاندارد کالا باید کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا اطلاعات مربوط به تولید کننده و محصول را دریافت کنند.

کد خبر: ۱۶٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha