۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
اولویت مجمع کارآفرینان؛ بومی سازی مسیر صنعتی شدن

اولویت مجمع کارآفرینان؛ بومی سازی مسیر صنعتی شدن

دبیرکل مجمع کارآفرینان گفت: این مجمع با الگوگیری از کشورهای صنعتی محیطی را فراهم می‌کند که شرکت‌های پیشران و مولد برای هرچه بزرگتر شدن خود و قوی کردن اقتصاد کشور تلاشی مضاعف انجام دهند.

به گزارش بازار، حمیدرضا غزنوی دبیرکل مجمع کارآفرینان گفت: ما باید محیط را برای رشد و توسعه شرکت‌هایی که قابلیت بزرگ شدن دارند را فراهم کنیم از طرفی هم باید قوانینی را تنظیم کنیم که که نه تنها مضراتی را برای جامعه ایجاد نکند، بلکه در تصمیم سازی‌ها نیز موثر باشد.

این مقام صنفی تاکید کرد: الگوی صنعتی شدن ما کشورهایی مانند کره‌جنوبی، ژاپن و ... است که امتحانش را پس داده و حالا اینجا درحال بومی سازی است البته این صنعتی شدن باید با معیارهای اسلامی و انقلابی کشور همراهی و شباهت‌های بسیاری را داشته باشد.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران درباره چگونگی زمان تصویب طرح‌های مجمع کارآفرینان ایران در نهادهای بالادستی، گفت: طراحی این آیین نامه‌ها و قوانین در حال انجام و پیگیری است و امیدواریم تا پایان سال تنظیم و از سال جدید هم به تصویب هیئت وزیران و مجلس شورای اسلامی برسانیم.

وی درباره همکاری با صندوق توسعه ملی نیز اظهار کرد: مجمع کارآفرینان ایران دارای شخصیت حقوقی است و به هیچ عنوان کار اقتصادی انجام نمی‌دهد، این شرکت‌های پیشران هستند که برای دریافت وام و تسهیلات با صندوق توسعه رو به رو می‌شوند و مجمع تنها بستری را فراهم کرده که این ارتباط شکل بگیرد.

به گفته وی پیشران‌های اقتصاد مولد افراد، سازمان‌ها و شرکت‌هایی هستند که در یک زنجیره ارزش فعالیت می‌کنند و به عنوان سر شاخه هر صنعتی قرارمی‌گیرند مانند صنعت لوازم‌خانگی، صنعت غذایی و غیره.

کد خبر: ۱۶۱٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha