۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
تنها ۲۵ درصد محصول نخیلات بوشهر ظرفیت سردخانه‌ای و بسته‌بندی دارند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تنها ۲۵ درصد محصول نخیلات بوشهر ظرفیت سردخانه‌ای و بسته‌بندی دارند

بوشهر- منفرد مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تنها ۲۵ درصد محصولات نخیلات استان بوشهر ظرفیت سردخانه‌ای و بسته‌ بندی دارند.

نوذر منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: خارک و خرما و رطب از محصولات عمده نخیلات استان بوشهر به شمار می‌روند که اکنون برداشت خارک و رطب در بخشی از نخیلات استان آغاز شده است.

وی افزود: استان بوشهر ۶ میلیون اصله نخل بارور دارد که ۱۷۰ هزار تن محصول شامل ۵۰ هزار تن خارک و رطب و ۱۲۰ هزار تن خرما تولید و روانه بازار می‌کند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: با وجود تلاش‌های زیادی که برای توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی خرما در استان انجام شده، تنها برای ۲۵ درصد محصولات نخیلات استان ظرفیت سردخانه ای وجود دارد.

منفرد تصریح کرد: ۶۵ سردخانه سنتی و صنعتی با ظرفیت ۵۳ هزار تن ذخیره خرما و رطب در استان بوشهر فعال هستند که امیدوارم با توسعه صنایع بسته بندی و صنایع تبدیلی خرما، درآمد نخلداران بیشتر شود.

وی یادآور شد: رطب یک محصول نوبرانه برای نخیلات استان بوشهر است و با رایزنی انجام شده، حدود ۲۰ غرفه در میادین شهرداری تهران برای فروش محصول رطب و خرما در نظر گرفته شده است.

منفرد بیان کرد: برای صادرات رطب و خارک و خرما نیز رایزنی و ارتباطات خوبی گرفته شده که امیدوارم با تسهیل صادرات این‌محصول شاهد بهبود وضعیت معیشتی نخلداران استان باشیم.

کد خبر: ۱۶۱٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha