۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
افراد پشت پرده ارز حاصل از صادرات محصولات را صرف واردات کالاهای تورم‌زا می‌کنند
رئیس کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی مجلس:

افراد پشت پرده ارز حاصل از صادرات محصولات را صرف واردات کالاهای تورم‌زا می‌کنند

رئیس کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: افراد پشت پرده عمدتا ارز حاصل از صادرات محصولات را برای تجارت و سودآوری بیشتر صرف واردات کالاهای غیر ضروری و تورم زا می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی‌خواه رئیس کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای، در تشریح نشست کمیته متبوع خود، گفت: دستور کار نشست امروز در خصوص تعهد ارزی صادرکنندگان و اقدامات جدی بانک مرکزی در زمینه مبارزه با پولشویی و قاچاق ارز بود که منجر به تعارضی بین بانک مرکزی و صادرکنندگان محصولات کشاورزی شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون کشاورزی به عنوان مدافع صادرکنندگان محصولات کشاورزی به موضوع تعارض پیش آمده بین بانک مرکزی و صادرکنندگان ورود کرده است، ادامه داد: از مسئولین بانک مرکزی، بانک‌های عامل، سازمان توسعه تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، مرکز پژوهش‌ها و سایر دستگاه‌ها در نشست امروز به منظور بررسی دلایل مسدود شدن حساب‌های برخی از صادرکنندگان دعوت شده بود.

وی با تاکید بر اینکه توضیحات مسئولین بانک مرکزی از این جهت که آنها به دنبال مبارزه با پولشویی و قاچاق ارز هستند قانع کننده بود، عنوان کرد: در نشست امروز محرز شد که صادرکنندگان در این میان آسیب جدی دیده و افرادی در پشت پرده به دنبال سوء استفاده کردن هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: افراد پشت پرده عمدتا ارز حاصل از صادرات محصولات را برای تجارت و سودآوری بیشتر صرف واردات کالاهای غیر ضروری و تورم زا می‌کنند و نظام ارزی داخل کشور را برهم می‌زنند در حالی که صادرکننده نقشی در این زمینه ندارد و باید مجموعه های نظارتی مانند بانک مرکزی به محل‌هایی غیر از مبادی صادرات محصولات کشاورزی ورود کند.

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه در کمیته اقدام ارزی باید تدابیری اندیشیده شود تا صادرات محصولات کشاورزی و صادرکنندگان آسیب نبینند زیرا اگر محصولاتی مانند خرما، انجیر، کشمش و پسته روی دست کشاورزان باقی بماند از کشت سال آینده نا امید می‌شوند، افزود: بانک مرکزی باید ضمن رعایت اصول کاری خود به نحوی اقدام کند که صادرکنندگان محصولات کشاورزی آسیب نینند.

کد خبر: ۱۶۱٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha