۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
هزینه کاشت مو در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

هزینه کاشت مو در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

متاسفانه امروزه شیوع ریزش موها، هم در زنان و هم در مردان افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

به گزارش بازار، متاسفانه امروزه شیوع ریزش موها، هم در زنان و هم در مردان افزایش چشمگیری پیدا کرده است. پزشکان عواملی مانند: تغذیه نامناسب و آلودگی‌های محیطی را در این اتفاق مسئول می‌دانند. تنها راه قطعی درمان ریزش مو و جایگزینی موهای از دست رفته، کاشت مو است.

همانطور که گفتیم به دلیل افزایش شیوع ریزش موها، امروزه کاشت مو رواج زیادی پیدا کرده است. کاشت مو یک جراحی زیبایی است، به همین دلیل تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. از آنجایی که باید هزینه کاشت مو را خودتان پرداخت کنید، قطعا برایتان مهم است که بدانید هزینه حدودی آن چقدر خواهد شد و چه فاکتورهایی در تعیین آن دخیل هستند.

دلیل ریزش موها چیست؟

ریزش روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو طبیعی است، زیرا همیشه موهای جدید رشد کرده و جایگزین موهای ریخته شده می‌شوند. اگر سرعت ریزش موها از سرعت رویش موهای جدید بیشتر شود، موها شروع به کم‌پشت شدن می‌کنند.

از دلایل شایع ریزش موها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • سابقه خانوادگی : آلوپسی آندروژنیک شایع‌ترین علت ریزش موها با الگوی مردانه و زنانه است. در آلوپسی آندروژنیک، ریزش موها به تدریج آغاز شده و با افزایش سن سرعت بیشتر به خود می‌گیرد.
  • تغییرات هورمونی و بیماری‌ها : بیماری‌ها و شرایط مختلفی می‌توانند باعث ریزش موقت یا دائمی موها شوند. برای مثال می‌توان تغییرات هورمونی در دوران بارداری، زایمان، یائسگی و بیماری‌های غده تیروئید را نام برد. عفونت‌ها، یک بیماری خودایمنی به نام آلوپسی آره‌آتا و برخی اختلالات روانی مانند تریکوتیلومانیا، از دیگر علل ریزش موها هستند.
  • داروها و مکمل‌ها : ریزش موها می‌تواند یکی از عوارض جانبی برخی داروها باشد، مانند داروهایی که برای درمان سرطان، آرتریت، افسردگی، مشکلات قلبی، نقرس و فشار خون بالا استفاده می‌شود.
  • پرتو درمانی به ناحیه سر.
  • شرایط پر استرس. شرایط پراسترس و سخت عاطفی هم می‌توانند باعث ریزش موقت موها شود.

دلیل ریزش موها

کاشت مو چیست؟

در کاشت مو، فولیکول‌های مو به محلی از پوست سر که دچار کم‌پشتی یا طاسی شده است، منتقل می‌شوند. روش‌های مختلفی برای کاشت مو ابداع شده است، که اساس همه آن‌ها یکسان است. برای کاشت مو، جراح گرافت‌ها یا تکه‌های کوچک پوست را از قسمت‌هایی از بدن که حاوی موهای سالم است، جدا می‌کند. جراح این ناحیه را محل مخزن یا ذخیره می‌نامند. در اغلب موارد از قسمت پشتی سر به عنوان محل مخزن استفاده می‌شود. سپس گرافت‌ها به قسمتی از سر که دچار طاسی یا کم‌پشتی است، منتقل می‌شوند.

چه عواملی بر هزینه کاشت مو تاثیرگذارند؟

از عوامل و فاکتورهایی که در تعیین هزینه کاشت مو تاثیرگذار هستند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • وسعت محل ریزش مو : مهمترین فاکتور برای محسابه هزینه کاشت مو، وسعت طاسی است. هرچه وسعت محل درگیری بیشتر باشد، هزینه کاشت مو هم بیشتر می‌شود، زیرا نیاز به جلسات، وقت و پیوندهای بیشتری برای پوشاندن و ترمیم محل طاسی خواهید داشت.
  • تعداد پیوندهای موردنیاز : همانطور که گفتیم، هرچه وسعت ضایعه بیشتر باشد، پیوندهای بیشتری نیاز است. خصوصیات مو، انتظاری که از نتیجه نهایی کاشت مو دارید و میزان تراکم موها، از دیگر مواردی است که بر تعداد پیوندهای موردنیاز برای کاشت مو تاثیر می‌گذارند.
  • تعداد جلسات کاشت مو : در هر جلسه بین ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ فولیکول مو کاشته می‌شود. در اغلب موارد می‌توان کاشت مو را در یک جلسه تمام کرد. با این حال اگر وسعت طاسی زیاد باشد، یا نیاز به کاشت بیشتر از ۵۰۰۰ فولیکول باشد، معمولا کاشت مو در بیشتر از یک جلسه انجام خواهد شد. هرچه تعداد جلسات کاشت مو بیشتر باشد، هزینه نهایی کاشت مو هم بیشتر می‌شود.
  • تجربه و مهارت جراح : مهارت و تجربه جراح فاکتوری مهم در نتیجه نهایی کاشت مو است. هرچه مهارت و تجربه جراح بیشتر باشد، می‌توانید انتظار بیشتری برای زیبایی و موفقیت کاشت مو داشته باشید.
  • موقعیت و امکانات کلینیک : یکی دیگر از فاکتورهای مهم در محاسبه هزینه کاشت مو، محل و امکاناتی است که کلینیک در اختیار شما قرار می‌دهد. هزینه کاشت مو معمولا در شهرهای بزرگ و در کلینیک‌های مجهزتر بالاتر است. در این کلینیک‌ها، کاشت مو با همکاری بهترین جراحان و بهترین تیم پزشکی، و با جدیدترین روش‌های روز دنیا انجام می‌شود. بنابراین برای کاشت مو در این کلینیک‌ها هم باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید.
  • میزان بانک مو و محل آن : در بیشتر موارد از قسمت پشت سر به عنوان مخزن برای برداشت گرافت‌ها و فولیکول‌های استفاده می‌شود. اگر تراکم موها در قسمت پشت سر زیاد نباشد، جراح مجبور است فولیکول‌های مو را از قسمت‌های دیگر بدن مانند: قفسه سینه و ریش برداشت کند. برداشت فولیکول‌های مو از نواحی غیر از سر، کاری دشوارتر و وقت‌گیرتر است، بنابراین باعث افزایش هزینه نهایی کاشت مو می‌شود.

نمونه کاشت مو جدید

هزینه کاشت مو به روش‌های مختلف چقدر است؟

امروزه روش‌های مختلفی برای کاشت مو درد دسترس هستند، که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. روش‌های جدیدتر معمولا درد کمتر، احتمال موفقیت بیشتر و نتیجه نهایی زیباتری را به دنبال دارند، به همین دلیل هم گران‌تر هستند.

  • هزینه کاشت مو به روش FUT : در روش FUT، یک نوار پوستی از قسمت مخزن برداشته می‌شود. این نوار حاوی تعداد زیادی فولیکول مو است. پس از برداشت فولیکول‌ها، ناحیه مخزن بخیه می‌شود. نوار پوستی، زیر میکروسکوپ به واحدهای فولیکولی تقسیم می‌شود. این گرافت‌ها پس از آماده‌سازی، به ناحیه کشت منتقل می‌شوند. روش FUT یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کاشت مو است. هزینه کاشت مو به این روش معمولا بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است، اما هزینه نهایی ممکن است در هر فرد متفاوت بوده و کمتر یا بیشتر از این مقدار باشد.
  • هزینه کاشت مو به روش FIT : در روش FIT، از هولدرهایی با سایز میکرون برای برداشت فولیکول‌های مو از ناحیه مخزن استفاده می‌شود. این روش نسبت به روش FUT جدیدتر است و مزایایی مانند: اسکار و زخم کوچکتر، احتمال زیبایی و موفقیت بیشتر و دوره بهبودی کوتاه‌تر دارد. در این روش برداشت فولیکول‌های مو توسط دستگاه‌های اتوماتیک انجام شده و کل فرآیند کاشت مو بدون نیاز به بخیه، درد و خونریزی انجام می‌شود. در روش FIT، هزینه نهایی بسته تعداد گرافت‌ها و فولیکول‌های منتقل شده به محل پیوند محاسبه می‌شوند. هزینه کاشت مو به روش FIT، ممکن است در هر کلینیک بسته به نوع دستگاه و تجهیزات مورد استفاده متفاوت باشد. به طور کلی باید انتظار هزینه‌ای بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان را برای کاشت مو به روش FIT داشته باشید.
  • هزینه کاشت مو به روش SUT : روش SUT یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو است، که با هدف رفع نقایص و کاستی‌های روش‌های پیشین طراحی شده است. در کاشت مو به روش SUT، تمام مراحل کاشت مو، از برداشت فولیکول‌های مو تا کاشت پیوند در محل ضایعه، توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک و با نظارت جراح انجام می‌شود. در این روش از میکروموتورهای بسیار ریز برای برداشت فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. برداشت فولیکول‌ها به این روش باعث می‌شود تا آسیب کمتری به فولیکول‌های مو در حین برداشت وارد شود، به همین دلیل احتمال موفقیت پیوند بیشتر می‌شود.

برای کاشت مو به روش SUT باید مبلغی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه کنید، اما توجه داشته باشید که همانند سایر روش‌ها، محاسبه هزینه کاشت مو با توجه به شرایط خاص هر فرد انجام می‌شود، و بهترین راه برای اطلاع از هزینه دقیق کاشت مو، مراجعه حضوری به کلینیک و مشورت با جراح است.

نمونه کاشت موی طبیعی

آیا بیمه هزینه کاشت مو را پرداخت می‌کند؟

کاشت مو یک جراحی زیبایی است، و به همین دلیل همانند سایر جراحی‌های زیبایی، توسط بیمه پوشش داده نمی‌شود. البته در مواردی که فرد به دلایلی مانند آتش‌سوزی و یا حوادث موهای خود را از دست بدهد، ممکن است بیمه بخشی از هزینه کاشت مو را پرداخت کند. بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق‌تر، با موسسه بیمه کننده خود تماس بگیرید.

جمع بندی

موها به دلایل مختلفی مانند علل ژنتیکی می‌ریزند. باید بدانید، که هیچ دارویی برای رویش مجدد موهای ریخته شده در دسترس نیست و تنها راه جبران موهای از دست رفته، کاشت مو است. کاشت مو روشی نجات بخش برای کسانی است که نگران زیبایی و جوانی خود هستند. امروزه روش‌های جدید و موثری برای کاشت مو در دسترس هستند. بعضی از روش‌های جدیدتر با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک و بدون درد و خونریزی، زیبایی و جوانی را به شما هدیه می‌دهند.

کاشت مو توسط بیمه پوشش داده نمی‌شود، مگر این که در اثر حادثه موهای خود را از دست داده باشید. هزینه کاشت مو در هر کلینیک متفاوت است و به عواملی مانند امکانات کلینیک، مهارت و تجربه جراح، وسعت طاسی و از همه مهمتر، روش کاشت مو بستگی دارد. هزینه کاشت مو در هر شخصی متفاوت است و بهترین کار برای اطلاع از هزینه کاشت مو، مراجعه با کلینیک و مشورت با جراح است. جراح فاکتورهای مختلف را در نظر گرفته و محاسبه هزینه کاشت مو را برای شما انجام می‌دهد.

کد خبر: ۱۶۱٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha